Ekonomiassistent till Slussgården
OnePartnerGroup Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OnePartnerGroup Stockholm AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du en systemintresserad ekonomiassistent med redovisningskunskaper som trivs med att arbeta på en mindre ekonomiavdelning där du får arbeta varierat och brett?
Trivs du i en miljö som präglas av samarbete och dialog?
Då kan det vara dig vi söker till vår kund Slussgården.
Rollen erbjuder ett varierande jobb i ett härligt team som förespråkar gemenskap, öppenhet och framåtanda.
Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!
Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28.
Slussgården äger, förvaltar och utvecklar kontors- konferens- och hotellfastigheter i Stockholm. Vi har idag cirka 30 anställda och äger 9 fastigheter till ett värde om 4,6 miljarder. Utöver fastighetsverksamheten tillhandahåller Slussgården genom sina affärsområden ett brett utbud av Facility Managementtjänster.
Ekonomifunktion
Ekonomifunktionen består idag av CFO, Redovisningsansvarig, Business Controller och den redovisningsassistenttjänst som under våren blir vakant. Avisering av hyror och fakturering av serviceintäkter sköts idag av personal som organisatoriskt inte tillhör ekonomiavdelningen. Administrationen av löner är idag outsourcat till en lönekonsultbyrå. Ekonomiavdelningen sitter tillsammans med övrig verksamhet i trevliga lokaler vid Slussen.
Publiceringsdatum2021-03-24ArbetsuppgifterI rollen som redovisningsassistent kommer dina arbetsuppgifter att exempelvis innefatta: Leverantörsreskontra
Kundreskontra och faktureringsflöden
Betalningar och betalflöden
Löpande redovisning
Månadsbokslut och kontoavstämningar
Anläggningstillgångar
Periodiseringar
System som används i tjänsten är:
Visma (huvudbok), Vitec (avtalsavisering), Palette (Leverantörsfakturor). Palette Contracts (avtalssystem), BOKA (konferens), Askås (webbshop) och InExchange (fakturaväxel)
I rollen förväntas du på sikt bli administratör och superuser i ett flertal system med koppling till den finansiella rapporteringen, därav ser vi gärna att du har ett intresse för system.
ProfilSkallkrav:
För att lyckas i rollen som Redovisningsassistent ser vi att du har några års erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning och med en god förståelse för finansiella transaktionsflöden.
Du har goda kunskaper i Excel och övriga Office-paketet samt kommunicerar obehindrat på svenska, i tal som skrift.
Meriterande:
Tidigare haft ansvar för olika system och integrationer
För att lyckas i rollen som redovisningsassistent är du noggrann och strukturerat lagd. Genom prestigelöshet, positiv inställning och kommunikation bidrar du till teamets härliga miljö där man ställer upp för varandra när det behövs. Du har en hög kommunikativ förmåga och att dela information samt diskutera utmaningar med dina kollegor kommer naturligt för dig.
Du känner ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs i miljöer där du får vara delaktig i att bygga upp arbetsrutiner inför framtiden. Du gillar att ansvara för din egen planering och kan själv disponera din tid.
Övrigt:
Start: Enligt överenskommelse, senast i mitten på maj.
Omfattning: Heltid
Placering: Slussen
Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult via oss på OnePartnerGroup, för rätt person finns möjlighet till anställning hos Slussgården efter uthyrningsperioden.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOnePartnerGroup Stockholm AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OnePartnerGroup Stockholm AB (org.nr 559092-8619)
Arbetsplats Slussgården AB
Jobbnummer 5651569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.