Ekonomiassistent till Skanska, Schakt &Transport

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige

Just nu hjälper vi Skanska, Schakt & Transport att hitta deras nya ekonomiassistent med placering i Fosie, Malmö.

Region Special är en av Skanska Sveriges regioner inom området Väg och Anläggning. De är specialister inom områdena grundläggning, schakt och transport samt losshållning. Deras verksamhet kännetecknas av komplexa projekt, avancerad problemlösning samt stora maskiner.

Region Specials verksamhet Schakt & Transport är ett av Sveriges största maskinentreprenadbolag och arbetar med uthyrning av entreprenadmaskiner samt maskinförare till både interna- samt externa projekt.

Rollen är ett längre konsultuppdrag (initialt 6 månader) där du kommer att vara anställd hos oss på Jefferson Wells men tillbringa dina arbetsdagar ute hos Schakt & Transport på deras kontor i Fosie.

Publiceringsdatum
2022-09-09

Om tjänsten
Uppdaget är på heltid och du arbetar 7-16 med möjlighet till viss flexibilitet. Din närmaste arbetsgrupp kommer att bestå av 2 distriktsekonomer som utgår från Fosie. I rollen kommer du även ha tät kontakt med transportledare samt till viss del även de maskinister som arbetar i de olika projekten.

Ansvarsområden och huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiadministratör kommer du främst att arbeta med olika arbetsuppgifter kopplade till fakturahantering. Tex:

* Avstämning av inkommande fakturor från maskinföretag och internfakturering av grävmaskiner
* Fördela fakturor till respektive transportledare för prissättning
* Hantera den löpande faktureringen till externa samt interna kunder
* Löpande avstämningar av kundfordringar

På sikt kan det även tillkomma vissa enklare löneadministrativa frågor.

Vem söker vi

Vi söker dig som är minst gymnasieekonom och som därefter hunnit få ett par års erfarenhet från arbete som ekonomiassistent och då främst med erfarenhet från leverantörsreskontrahantering. Du har arbetat i något större affärssystem och har goda kunskaper i Word o Excel. Du behöver även tala och skriva svenska obehindrat. Har du erfarenhet av löneadministrativa frågor är meriterande men det inget krav.

Vi söker en serviceinriktad och energifull person som vill vara med och bidra till verksamhetens framgång. Du är är öppen och nyfiken som person med en vilja till förändring då man inom Skanska gärna ser en fortlöpande utveckling av arbetssätt och rutiner för att hela tiden kunna bli lite bättre.

Givetvis underlättar det i rollen om du har fallenhet för ordning och reda och en god struktur på ditt arbete.

Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan via ansökningslänken

Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1c044a22-b5db-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Kontakt
Åsa Nelson
+46768120229

Jobbnummer
6964358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: