Ekonomiassistent till Semantix

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Semantix är Nordens ledande leverantör av översättnings- och tolktjänster. Semantix omsätter cirka 1 miljard SEK. Totalt har företaget cirka 450 anställda medarbetare och ett nätverk av närmare 8 500 frilansande språkkonsulter. Semantix är majoritetsägt av private equity fonden Segulah V L.P. Företaget befinner sig just nu i en spännande förändrings- och tillväxtfas. De senaste två åren har de marknadsledande översättningsbolagen i Danmark och Norge förvärvats och antalet juridiska enheter i koncernen har på kort tid vuxit från ett tiotal till närmare tjugo. Semantix nordiska ekonomifunktion är till största del centraliserad till Stockholm. Det ökade antalet bolag gör att ekonomifunktionen nu behöver expandera.

Serveoffice söker nu en ekonomiassistent till Semantix fina och moderna kontor i centrala Stockholm, närmare bestämt på Linnégatan. Tjänsten är en tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning. Start så snart som möjligt.

Arbetsbeskrivning
I denna roll arbetar du i en grupp tillsammans med sju härliga kollegor som gör din arbetsdag både rolig och givande. Här får du möjlighet att få insyn i det dagliga arbetet på en ekonomiavdelning, delta i systemförändringsprojekt och skaffa dig erfarenhet av att jobba med nordiska bolag. Arbetet kommer framför allt att bestå av matchning av underleverantörsfakturor och vi söker någon som trivs med det. Mer detaljerat innebär det att:

• se till att leverantörens faktura matchar projektorder i ekonomisystemet Nav Dynamics
• identifiera och hantera fel på fakturorna
• ha kontakt med kunder, leverantörer och interna kollegor, främst projektledare
• in- och utbetalningar
• bankavstämningar
• inkassohantering
• ansvara för och hantera ärenden som kommer in per telefon och i den gemensamma mejlinkorgen
• vara delaktig i diverse systemimplementation

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från universitet, högskola eller motsvarande. Du behöver ha en förståelse för det ekonomiska flödet och dess processer.

Denna roll kan både vara din första efter examen eller kanske din fjärde, så länge som du trivs med denna typ av arbetsuppgifter. Du förväntas ha jobbat med service tidigare så att du har vanan att hantera leverantörer och kunder på ett professionellt sätt. Engelska och svenska i tal och skrift är också ett krav.

För att passa och trivas i rollen som ekonomiassistent hos Semantix bör du vara prestigelös på så vis att du har en positiv inställning till att hjälpa till där det behövs. Då du kommer att ha mycket kontakt internt så väl som externt är det av stor vikt att du är serviceminded och kan stå på dig när det behövs.

Struktur är viktigt i ditt arbete och du som söker ska kunna stå bakom och leva upp till Semantix värderingar; engagerad, kundorienterad och professionell.

Semantix erbjuder dig
Ett arbete i en internationell och mångkulturell miljö där det händer mycket! Bolaget är i stark tillväxt både inom och utanför Sverige. Det är en platt organisation där gemenskap är viktigt, framgångar firas och stor flexibilitet finns! Semantix har roligt tillsammans, anordnar after works, äter fredagsfrukost ihop och ibland kan det till och med bli löpning på lunchen.
Du erbjuds 30 dagars semester.

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan med CV snarast genom att ansöka nedan. Observera att urvalet görs löpande eftersom tjänsten ska tillsättas omgående. Frågor kring tjänsten besvaras av Maria Lindberg på 070-483 75 40 eller maria.lindberg@serveoffice.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-19

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
serveOffice AB

Adress
serveOffice AB
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16 11120 Stockholm

Jobbnummer
4465530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: