Ekonomiassistent till Scania i Kungens Kurva

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-06-03

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med att granska och matcha fakturor. Detta innebär bl.a. att följa upp korrigeringar av felhanteringar, utreda fakturor, stöd till organisationen gällande frågor om fakturor, lägga upp nya leverantörer i Palette etc. Du kommer att ha en hel del kontakt med organisationen och Back Office.

Du kan också komma att vara behjälplig vid utrullning av nytt affärssystem Dynamics 365, samt fakturahanteringssystem, ExFlow.
Vidare bidrar du aktivt till en god kommunikation i gruppen för att hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastningen. Du ansvarar dessutom för att ta del av information och rutinändringar samt att implementera dem i det dagliga arbetet. Din största utmaning kommer att vara att analysera, sammanställa och redovisa felorsaker samt driva åtgärder gentemot organisationen och våra leverantörer. Självklart ser vi det som positivt om du kommer med förbättringsförslag kring rutiner.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Fakturahantering
• Kontakt med kunder och leverantörer
• Vara behjälplig vid utrullning av nytt affärssystem

Om dig
Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra samt förståelse för det ekonomiska flödet kan denna roll passa dig. En del av leverantörsreskontraprocessen är outsourcad till Capgemini i Indien, därav vill vi att du ska kunna kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. Dina kunskaper i Officepaketet, främst inom Excel kommer att hjälpa dig framåt i din nya roll. Har du kunskap och arbetslivserfarenhet inom Palette och Visma ser vi det som mycket meriterande.

Tycker du om att arbeta självständigt och är en tålmodig person kommer du att passa bra in. Ditt öga för detaljer och ditt goda siffersinne samt din förmåga att hålla ordning och reda kommer att hjälpa dig i ditt arbete och göra att du utvecklas framåt!
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Viktigt för tjänsten är:
• Minst eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra
• Obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Scania
Scania CV AB är en svensk lastbils- och busstillverkare som sedan maj 2014 i stort sett helt ägs av tyska Volkswagen AG. Scania Sverige AB, ditt vi söker dig, är ett helägt dotterbolag till Scania CV AB och är marknadsbolaget som säljer fordon och tjänster på den svenska marknaden. Verksamheten är förlagd till Lindvreten, Stockholm.

Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdragsperiod är 6-8 månader med placering i Lindvreten, Stockholm. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare Peder Andersson via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via tel.: 08 - 100 500.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomi, Leverantörsreskontra, Redovisning, Ekonom

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-16
Ange följande referens när du ansöker: ref-30144
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Andersson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4818687

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: