Ekonomiassistent till Reskontra

Chalmers Tekniska Högskola AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chalmers Tekniska Högskola AB i Göteborg

Drivs du av att arbeta med ekonomi i en dynamisk och akademisk miljö där varje insats bidrar till forskning och utbildning för en hållbar framtid? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Vi söker en noggrann och samarbetsinriktad ekonomiassistent som vill bli en del av vårt team på Chalmers - en arbetsplats där utveckling, kvalitet och mångfald står i centrum.

Publiceringsdatum
2025-02-12

Om företaget
Ekonomifunktionen på Chalmers präglas av en professionell hantering av vår ekonomistyrning och ekonomiadministration. Funktionen finns representerad både i det verksamhetsnära arbetet på våra 13 ämnesinstitutioner och i den lärosätesövergripande ledningen med sina stödorgan.

Den här tjänsten är placerad vid enheten Reskontra som är en del av Chalmers centrala ekonomistöd, med en stimulerande miljö med många kontakter både inom och utanför organisationen.Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår administrativa stödverksamhet och vi tror att du är en initiativtagare som gillar samarbete.

Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning.
• Grundläggande kunskaper i redovisning.
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomi- och administrativa stödsystem.
• God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du också har:

• Erfarenhet av ekonomiarbete.
• Erfarenhet av arbete inom högskola eller universitet.
• Erfarenhet av att använda stödsystemen Raindance och Proceedo.

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är:

• Samarbetsorienterad och bra på att bygga goda relationer med kollegor, kunder och leverantörer.
• Strukturerad, nogrann och kvalitetsmedveten med god förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter parallellt.
• Har systemintresse och är nyfiken på digitalisering.

Vad rollen innebär
Som ekonomiassistent hos oss får du en varierad roll med både löpande arbetsuppgifter och uppdragsberoende insatser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Hantering av inkommande och utgående fakturor
• Registervård av Chalmers kund och leverantörsreskontra
• Uppläggging av nya kunder och leverantörer
• Påminnelsehantering och inkassoärenden
• Kontroll, optimering och test av våra system och flöden
• Rapportering av intrastat och handläggning tullärende
• Arkivering av ekonomiska handlingar

Uppdragsberoende arbetsuppgifter kan omfatta:

• Deltagande i interna utvecklingsprojekt
• Vara med och hålla interna utbildningar
• Framtagande av statistik och sammanställning av rapporter
• Löpande ekonomiska avstämningar.
• Dialog med kunder och leverantörer.
• Bevakning av utestående in och utbetalningar

Om Chalmers som arbetsplats
På Chalmers värderar vi öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet - något som genomsyrar vår arbetsmiljö och vårt förhållningssätt till medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där både studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.

Vi arbetar brett med jämställdhetsprojekt, till exempel GENIE-initiativet om jämställdhet för excellens. Jämställdhet och mångfald är en viktig grund i all verksamhet på Chalmers.

Förmåner för våra anställda:

• Flexibilitet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov.
• Upp till sju veckors semester per år.
• Kollektivavtal som omfattar föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar och flextid.
• Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid

Så ansöker du
• Svara på våra urvalsfrågor när du klickar på "Ansök" istället för att bifoga ett personligt brev- vi tar inte hänsyn till bifogade personliga brev.
• Bifoga ditt CV i PDF-format.
• Märk ansökningshandlingarna med för- och efternamn.

Vid en eventuell intervju kan du komma att få genomföra ett "Kompetens-Quiz"

Observera: Den sökande ansvarar själv för att ansökan är fullständig. Ofullständiga ansökningar och ansökningar som skickas via e-post kommer inte att beaktas.

Sista dag att ansöka är 2025-02-28

Vid frågor, vänligen kontakta
Enhetschef, Hanna Lundqvist, hanna.lundqvist@chalmers.se
Telefonnummer: 031-772 64 94

Välkommen med din ansökan!

• ** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***

Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället.
Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez - framåt.

Ersättning
enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Chalmers Tekniska Högskola AB (org.nr 556479-5598)

Jobbnummer
9162161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chalmers Tekniska Högskola AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chalmers Tekniska Högskola AB: