Ekonomiassistent till Resia Travel Group

Resia AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resia AB i Göteborg, Alingsås, Borås, Falkenberg, Karlstad eller i hela Sverige

Ekonomiassistent till Resia Travel Group

Har du god vana ifrån en större och transaktionsrik verksamhet? Letar du efter en spännande karriär hos ett företag med stark entreprenörsanda och dynamik i sin affär. Resia Travel Group befinner sig i en spännande utvecklingsfas och erbjuder dig en möjlighet att vara med på vår resa. Vi söker nu en ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning. Är du den vi söker?

Det här innebär tjänsten

Resia Travel Groups ekonomiavdelning består idag av ca 5 medarbetare på vårt kontor i Göteborg och inkluderar bland annat controlling, finans, redovisning och reskontrahantering. Ekonomiavdelningen ansvarar för all redovisning för koncernens bolag samt franchisebolag.

Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av ekonomiavdelningen och till stor del arbeta med leverantörs- och kundreskontra. Vi är ett transaktionsintensivt bolag och fakturorna tas emot elektroniskt eller i pappersformat. De läggs in i system, kontrolleras, matchas mot ordrar samt betalas. I din roll kommer du framför allt att arbeta med arbetsuppgifter inom området för leverantör, såsom:

verifiering (kontrollera att rätt information läses från fakturan samt registrera attestflöde)

matcha fakturor mot ordrar i systemet Palette

posthantering

diverse övriga administrativa uppgifter som hör till gruppen

Tjänsten rapporterar till Ekonomichef.

Vi tror att det här är du Du gillar att driva idéer framåt, har en ödmjuk och prestigelös approach och ser värdet av och uppskattar ett bra samarbete. Du är en van problemlösare som ser möjligheterna i de dagliga utmaningarna.

Du är strukturerad, engagerad och noggrann och tar självklart ansvar för arbetsuppgifterna och de deadlines som gäller. Du trivs i en miljö där det pågår ett ständigt förändrings- och förbättringsarbete och tycker om att vara med och driva på och utveckla inom ditt ansvarsområde. I rollen ingår ett nära samspel med andra avdelningar samt med andra parter både internt och externt.

Resia har en stark servicekultur och det är viktigt att det är en del av dig och ditt arbetssätt att ständigt leverera god service till våra interna kunder och kollegor. Det är viktigt att du även är prestigelös gällande arbetsuppgifterna och kan hugga i där detta behövs. Vi söker dig som är social och har lätt till skratt.

Arbetet kan ibland innebära arbetstoppar och vi värdesätter att du kan planera och prioritera din arbetstid för att skapa en god work-life balance.

Publiceringsdatum
2021-09-20

Kvalifikationer
Vi tror att du:

har studerat ekonomi på KY/YH-utbildning eller motsvarande, alternativt

har läst ekonomisk inriktning på gymnasiet

har erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra, vilket är meriterande

Utöver det har du vana ifrån affärs- och ekonomisystem samt goda kunskaper i Excel

Vårt erbjudande till dig

Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande uppdrag i en spännande bransch, en fantastisk koncern och en stark kultur som präglas av upptäckarglädje och gemenskap. Vår arbetsmiljö är fartfylld och informell och teamkänslan är det som sticker ut allra mest i våra medarbetarundersökningar. Vi är måna om vår prestigelösa kultur och har kvar den entreprenörsandan som utmärkt oss sedan bolaget startades. Här kan du med andra ord göra skillnad.

Vi sprudlar av energi, har en gedigen kompetens och är alltid måna om att visa respekt för människors lika värde och olika behov. Dessa värdeord utgör grunden i allt vi gör.

Placering

Tjänsten är placerad är placerad på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg där ungefär 25 medarbetare arbetar. I våra fräscha och inspirerande lokaler sitter IT, HR, Marknad, Ekonomi, Inköp, Försäljning och vår VD.

Omfattning

Tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning) på heltid med tillträde snarast.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten, kontakta tf CFO Roy Jonebrant på 0708- 481236 eller roy.jonebrant@resia.se

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan senast den 4 oktober via vår karriärsida (https://jobb.resiatravelgroup.se/). Klicka på knappen "Klart jag vill ansöka!" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.

Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med fortlöpande intervjuer, så du ökar dina möjligheter genom att skicka in din ansökan redan idag.

Om Resia Travel Group

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare specialiserade medarbetare. Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia och Resfeber. Huvudkontoret finns i Göteborg där vi stöttar kundmötet med affärsstödjande funktioner.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Resia AB (org.nr 556164-4260), http://www.resiatravelgroup.se

Arbetsplats
Resia Travel Group

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Resia AB varit leverantör

Jobbnummer
5979247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resia AB: