Ekonomiassistent till Rekal i Gnesta

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Gnesta, Trosa, Södertälje, Botkyrka, Nyköping eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-03-20

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Rekal har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Rekal en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
Rekal har sedan 1987 försett professionella användare inom storkök, restauranger, hotell och sjukvårdssektorn med rengörings- och desinfektionssystem. Idag är de ett av Sveriges ledande företag i branschen med ca 80 anställda och huvudkontor i Gnesta. Rekals kompetens och miljöinriktning har fört dem till en position som marknadsledande leverantör till offentlig sektor. Med hög tillväxt och snabb framfart även på marknader inom privat sektor behöver de nu förstärkning till ekonomiteamet.

Här välkomnas du in i ett team på två och samarbetar nära kundtjänstavdelningen. Marknadsavdelningen sitter också på huvudkontoret. Även lager och produktion sitter i Gnesta, men inte i samma byggnad som huvudkontoret. På sikt kommer även inköp att sitta intill.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du med brett ekonomiarbete och du tillhör företagets ekonomiavdelning. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor, kontera och bokföra utlägg, avstämningar, betalningspåminnelser och hantera inkassoärenden ut mot kund. Du arbetar såväl med löpande uppgifter som med felsökning i fakturaflödet, där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Utöver detta ingår också fakturahantering, där du scannar in fakturor och för över dem till affärssystemet Business Central, konterar och skapar betalningsförslag.

Du arbetar till en början nära ekonomiansvarig och avlastar med de uppgifter som behövs, så som att stötta upp i den löpande bokföringen samt vid månadsbokslut, därefter tillkommer fler uppgifter på sikt. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.

I rollen kommer du att:
• hantera inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor
• kontera och bokföra utlägg
• göra avstämningar och hantera betalningspåminnelser gentemot kund
• hantera inkassoärenden gentemot kund

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
• Bekant med något affärssystem och bokföringsprogram, meriterande med kunskaper inom Business Central

I denna roll krävs det först och främst att du är noggrann med siffror. Då rollen innefattar många olika uppgifter behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt och förmåga att strukturera upp ditt arbete på ett självständigt vis. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Gnesta
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Moa Liljendahl
moa.liljendahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7564848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: