Ekonomiassistent till Polisens administrativa Center i Linköping

Polismyndigheten - Linköping - Pac / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac i Linköping

Är du redo för en större uppgift?
Vi söker en erfaren och utvecklingsorienterad lagspelare med systemintresse som vill bidra till att utveckla Polismyndighetens leverantörsreskontra till framtida förutsättningar och krav. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller också en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård och fordonsservice och samordnar Polismyndighetens miljö- och hållbarhetsarbete.
PAC Ekonomi är en del inom Ekonomiavdelningen och är placerat i Linköping. Vi ansvarar för Polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen och svarar för att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning. Via vår support stödjer vi även Polismyndigheten i ekonomiadministrativa frågor. Sektionen som leds av en sektionschef består av ca 50 medarbetare, 4 gruppchefer, en projektekonom och ett ledningsstöd.

Publiceringsdatum
2022-02-23

Dina arbetsuppgifter
Vi är inne i ett spännande förändringsarbete som bl.a. innebär digitala lösningar ska tillämpas där de skapar nytta för verksamheten. Inom ekonomiavdelningen både driv och deltar vi i utvecklingsprojekt som gör nytta för hela myndigheten och som bidrar till Polismyndighetens mål som en modern och attraktiv arbetsplats som tillvaratar digitaliseringens möjligheter. Arbetet kommer ha stort fokus på digitaliseringsfrågorna de kommande åren.
Du kommer att arbeta i nära samarbete med andra kollegor i dagliga avstämningar och prioriteringar. Arbetsuppgifterna består av en mix av löpande uppgifter varvat med specialiserade ansvarsområden och utvecklingsarbete. Vanligt förekommande arbetsuppgifter i gruppen är att:
• Hantera avvikelser och fel i det elektroniska faktura- och inköpsflödet
• Bokföra betalningar och upprätta betalningsförslag för hela Polismyndigheten
• Göra bank- och kontoavstämningar
• Stödja Polismyndigheten i frågor avseende fakturahantering och utbetalningar genom telefon- och mailsupport
• Delta som leverantörsreskontrans representant i olika typer av arbetsgrupper
• Delta som kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter.
Vi arbetar nära andra grupper och du kan ibland behöva arbeta med arbetsuppgifter kopplade mot redovisning och annan ekonomiadministration.
För att lyckas i rollen tror vi att du har lätt att ta till dig tekniska verktyg. Du kommer att ha datorn som arbetsredskap och arbeta såväl i Officepaketet såsom i andra digitala verktyg inom det ekonomiadministrativa området.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• gymnasial utbildning inom ekonomi eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
• flera års aktuell erfarenhet av arbete i ekonomiadministrativa processer t ex elektronisk leverantörsfakturaprocess
• flera års aktuell erfarenhet av större/komplexa affärssystem så som Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
Meriterande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• flera års aktuell erfarenhet av arbete i leverantörsreskontra
• aktuell erfarenhet av aktivt deltagande i förändrings- och utvecklingsarbete i projektform
• aktuell erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer

Dina personliga egenskaper
Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha intresse för system och digital utveckling samt en vilja att lära nytt är en förutsättning för att lyckas i rollen. Arbetet ställer stundtals krav på förmåga att kunna planera sitt arbete i förhållande till arbetstoppar på ett bra sätt. Du behöver därför kunna vara noggrann, flexibel, lösningsfokuserad samt öka takten utan eftersätta kvaliteten i leveransen. Du trivs i mixen av självständigt arbete och samarbete i grupp. Vi är en stödverksamhet inom Polismyndigheten och därför är din kommunikationsförmåga och vilja att ge god service också av stor vikt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Placeringsort: Linköping
Anställningsform: tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader
Arbetstid: Dagtid flex
Tillträde: Efter överenskommelse
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer C78000/2022 via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten - Linköping - Pac

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten - Linköping - Pac

Kontakt
rekryterande chef
Rasmus Lundahl
rasmus.lundahl@polisen.se
010-563 51 19

Jobbnummer
6372726

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Linköping - Pac

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac: