Ekonomiassistent till Pågen

Pågen AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pågen AB i Malmö, Vellinge, Kävlinge, Eslöv, Helsingborg eller i hela Sverige

Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt och med medarbetare över hela landet kan Pågen varje dag förse landets butiker och konsumenter med färskt bröd.

Pågen har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget som har sitt huvudkontor i Malmö har en stark utveckling och tillväxt och verkar i en stabil bransch. Omsättningen är knappt 4 miljarder SEK.
Mer information hittar du på www.pagen.se



Pågen söker nu en administratör/ekonomiassistent till ekonomiavdelningen med placering i Malmö. Du kommer att ingå i Pågens Shared Service Centre. Avdelningen sköter redovisningen för över 20 bolag.

Jobbet som ekonomiassistent/administratör:

Vi erbjuder dig att bli en del av vårt team där du kommer att jobba huvudsakligen med leverantörsreskontra samt en del administrativa uppgifter. Leverantörsfakturor hanteras elektroniskt men du ankomstregistrerar, gör mallar, skickar ut fakturorna, hanterar påminnelserutiner samt lägger upp nya leverantörer.

Bakgrund och erfarenhet:

Du är gymnasieekonom eller har en likvärdig, yrkesinriktad utbildning inom ekonomi eller administration samt minst 3 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra.

Du bör även ha erfarenhet av system för hantering av leverantörsfakturor, gärna Medius. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel.

Då du kommunicerar såväl med våra leverantörer och kunder som medarbetare i hela organisationen är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vem är du?

Som person är du serviceinriktad, strukturerad, noggrann, effektiv, stresstålig och självgående. Du vill vara en del av vårt team där vi jobbar i enlighet med Pågens gemensamma värderingar och mål. Du är positiv, tar gärna egna initiativ och ansvar och har viljan att förändra till det bättre.

Sök tjänsten:

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning. Önskat tillträde enligt överenskommelse.

Din ansökan vill vi ha senast 2022-02-15,

Urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Inför varje rekrytering tar vi ställning till relevanta rekryteringskanaler. Därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tack!

Ersättning
Individuell enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Pågen AB (org.nr 556078-6708)

Jobbnummer
7375323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pågen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pågen AB: