Ekonomiassistent till omsorgsföretag i Solna

Meet a Group international AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-05-21


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Meet a Group international AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Till vår kund som är ett omsorgsföretag i tillväxtfas med kontor i Solna söker vi en ekonomiassistent. Uppdraget är tänkt att starta så fort som möjligt och för rätt person finns mycket god möjlighet till anställning hos kund efter avslutat uppdrag.

Publiceringsdatum
2024-05-21

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos bolaget kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa en smidig hantering av både kund- och leverantörsreskontra. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

Hantering av kundfakturor och upprättande av kundreskontra

Kommunikation med kunder angående fakturafrågor och betalningsupplägg

Registrering och bokföring av leverantörsfakturor

Ansvar för leverantörsreskontra och betalningsprocesser

Avstämningar av konton och rapportering av avvikelser

Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt fakturering och betalningar

Delta i månads- och årsbokslutsprocesser

Bidra till kontinuerlig förbättring av processer inom ekonomiavdelningen

Kompetenskrav & erfarenhet

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss bör du ha följande kvalifikationer och erfarenheter:

Relevant utbildning inom ekonomi eller liknande område

Minst 1 års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra

God förståelse för redovisningsprinciper och bokföring

Erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem

Starka kommunikationsförmågor och förmåga att samarbeta i team

Noggrannhet och förmåga att arbeta effektivt även under tidspress


Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdsbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Ansökan och kontakt

Vi ser gärna att du ansöker omgående då rollen är tilltänkt att starta omgående. Sista ansökningsdag är den 15e juni. Vid frågor, vänligen kontakta Magnus Holmqvist på magnus.holmqvist@capega.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Meet a Group international AB (org.nr 559191-1747), https://meetastudent.com/sv/

Arbetsplats
Meet a Groups kund

Jobbnummer
8694723


Prenumerera på jobb från Meet a Group international AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Meet a Group international AB: