Ekonomiassistent till NWT Gruppen AB

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
2024-06-19


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-06-19

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du i första hand arbeta med kundreskontra, dvs fakturering, registrering inbetalningar, påminnelser, inkasso, kontroll och hantering av spärrade order och kreditbedömning. I rollen ingår även en hel del kontakt med både kunder och säljare.

Du kommer även fungera som back up när det kommer till leverantörsreskontra, dvs ankomstregistrering leverantörsfakturor, hantera attestflöden, leverantörsbetalningar och administration av leverantörsregister. Även andra arbetsuppgifter så som bokföring, enklare avstämningar, momsredovisning med mera kan bli aktuellt.

För att passa i rollen som ekonomiassistent bör du därför arbetat med:
• Kundreskontra
• Leverantörreskontra
• Kreditbedömningar
• Bokföring

Tjänsten som ekonomiassistent har start i början av augusti. Uppdraget är ett vikariat på 24 mån men kan komma att gå över i en anställning hos NWT Gruppen AB. Urval kommer ske löpnade så vänta inte med din ansökan!

Om dig
Vi söker dig som har en ekonomisk gymnasieutbildning alternativt motsvarande kompetens som bedöms som likvärdig. För att snabbt komma in i arbetet bör du ha något års erfarenhet från ekonomiadministrativt arbete.

Som person är du noggrann, har en god administrativ förmåga. Ordning och reda är något du alltid strävar efter då det är viktigt att kunna arbeta självständigt och strukturerat. Du har lätt för att samarbeta och bygga relationer både internt och externt. Vidare ser vi att du kan ta egna initiativ, har god kommunikationsförmåga och skapar förtroendefulla relationer till andra.

Vi ser att du har god datorvana och förmåga att arbeta i administrativa datasystem.

Viktigt för tjänsten är:
• Att kunna strukturera sitt arbete
• Samarbetsförmåga
• Noggrannhet
• God administrativ förmåga

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kommer att utvärdera detta särskilt under rekryteringsprocessen.

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort med mera För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Mathilde Branth via Adecco 073 684 8255 alt mathilde.branth@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Recruitment manager
Mathilde Branth
mathilde.branth@adecco.se
0736848255

Jobbnummer
8759019


Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: