Ekonomiassistent till nordiskt Shared Service Center!
Newr AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Newr AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Ekonomiassistent till nordiskt Shared Service Center!
Vi söker nu en ekonomiassistent till ett stort nordiskt bolag. I rollen som ekonomiassistent arbetar du i bolagets Shared Service Center och hanterar leverantörsreskontran för koncernens danska bolag. Du har daglig kontakt med bolagets kunder, som i detta fall är dansktalande. Därav är det högst meriterande om du har god förståelse för danska eller tidigare har haft en arbetsroll där du arbetat mot danska kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantering av fakturor med fel referenser
• Kontroll av validering av fakturor
• Supportera våra interna och externa kunder
• Påminnelse- och inkassohantering
• Arbeta med att öka antal e-fakturor
• Bokslutsarbete och avstämningar
Detta är en konsultrekrytering, vilket innebär att du blir anställd konsult hos oss på Newr de första 6 månaderna och därefter blir du anställd direkt hos uppdragsgivaren. Denna möjlighet passar därför perfekt för dig som söker något långsiktigt där du får chans att utvecklas och ta nästa steg i din karriär!
Du utgår från uppdragsgivarens huvudkontor i Stockholm, med goda kommunikationsmöjligheter. Omfattningen för tjänsten är heltid och du utgår från kontorstider 8-17, måndag-fredag.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är gymnasieekonom och har någon typ av erfarenhet från ekonomiskt arbete. Du bör ha en god förståelse för reskontraprocessen och får gärna ha arbetat med leverantörsreskontra med stora flöden sedan innan. De sitter med systemet Unit 4 ERP Agresso, har du erfarenhet från det är det meriterande.
Vad gäller språkkunskaper är du flytande i tal och skrift i svenska samt har god förståelse för danska. har du erfarenhet från en arbetsroll där du arbetat mot danska kunder är det meriterande. Vi välkomnar såklart även dig som är flytande i danska språket.
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, noggrann och engagerad. Du är van att arbeta i team och att ta fullt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett driv och intresse att hitta nya lösningar och gillar att arbeta med ständiga förbättringar. Du trivs att arbeta med service och har en hög kvalitetsmedvetenhet.
Är du intresserad av tjänsten, ansök redan idag!
Ansökningar hanteras löpande, så tveka inte på att ansöka redan idag! Har du någon fråga eller fundering är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig på Newr - Anna Modin,
anna.modin@newr.se Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Newr AB (org.nr 559230-2615),
https://newr.se/ Arbetsplats Newr
Kontakt Anna Modin
anna.modin@newr.se Jobbnummer 7750195
Observera att sista ansökningsdag har passerat.