Ekonomiassistent till myndighet i Stockholm

Randstad Sweden Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad Sweden Group AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Ekonomiassistent till myndighet i Stockholm
Vi söker nu en ekonomiassistent till ett spännande uppdrag i Stockholm.
Som ekonomiassistent hos vår kund får du, förutom gedigen erfarenhet och påbyggnad på ditt CV, möjligheten att arbeta hos en attraktiv arbetsgivare samtidigt som du utvecklar dina ekonomiska och administrativa kompetenser.
Har du en företagsekonomisk utbildning på minst gymnasienivå, samt tidigare erfarenhet av bokföring och kontoavstämningar? Har du även erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och fakturahanteringssystem? Då har vi på Randstad nästa spännande och utvecklande uppdrag för dig.
Vi ser fram emot din ansökan, redan idag!

Omfattning: Heltid, kontorstider. Med start snarast möjligt och med sex (6) månaders uppdrag, med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2019-04-18

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ansvara för projektbudget, fakturahantering, avstämningar av konton samt projektavslut. Du kommer även att genomföra interna uppföljningar och avstämningar. Tillsammans med regionchef kommer du också att svara för regionens årliga budgetläggning.

Med detta uppdrag får du en central och utvecklande roll hos en myndighet som värnar om alla människors lika värde. Uppdraget bjuder även på varierande arbetsuppgifter där du får chansen att växa tillsammans med härliga kollegor!

Arbetsuppgifter
• Uppläggning av projektbudget, avstämningar av projektkonton och projektslut.
• Hantera leverantörsfakturor, kundfakturering och löpande bokföring.
• Kontroll av reseräkningar.
• Genomföra interna uppföljningar, avstämningar och samarbeta med projektledare samt regionchef.
• Svara, tillsammans med regionchef, för regionens årliga budgetläggning, samt tertialuppföljning av budgeten.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Kvalifikationer
Här behöver du:

• Företagsekonomisk utbildning på minst gymnasienivå, samt två års erfarenhet av bokföring och kontoavstämningar.
• Goda kunskaper i MS Office, med tyngdpunkt i Excel.
• Tidigare erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Agresso.
• Tidigare erfarenhet av fakturahanteringssystem, exempelvis VISMA Proceedo.
Vi ser det som meriterande (ej krav) om du har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

För den här tjänsten söker vi dig som har ett strukturerat arbetssätt och kan arbeta självständigt, likväl som i team.
Vi tror även att du är en analytisk och noggrann individ som kan kommunicera ekonomi med icke-ekonomer. Har du även en gott öga för service och fokus på affärsmässighet kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista dag att ansöka är 2019-05-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Sofia Åhlin | sofia.ahlin@randstad.se [ mailto:sofia.ahlin@randstad.se ] |

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-02
Ange följande referens när du ansöker: 201215496
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Åhlin sofia.ahlin@randstad.se

Företag
Randstad Sweden Group AB

Adress
Randstad Sweden Group AB
Regeringsgatan 65
11156 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 11156 STOCKHOLM

Jobbnummer
4743121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad Sweden Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad Sweden Group AB: