Ekonomiassistent till Mekonomen

Jeanette Magnusson / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jeanette Magnusson i Stockholm, Solna, Varberg, Helsingborg eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill vikariera som Ekonomiassistent och Backoffice på Mekonomen Fleet.
Det är ett uppdrag på heltid tom den 20 juni 2017, med chans till förlängning. Vi ser gärna att du är tillgänglig omgående.

Du kommer att ingå i ett team på 10 personer och rapportera till försäljningschef på Mekonomen Fleet. Din arbetsplats är på Mekonomens Group's huvudkontor i nybyggda lokaler på Torsplan. Vi erbjuder en verksamhet som präglas av våra värderingar: kundorientering, affärsmässighet, ansvar, kompetens och flexibilitet.

Din profil
Du har ett intresse i och trivs med blandade administrativa uppgifter.
Som person är du drivande, resultatorienterad och flexibel. Du trivs i dynamisk miljö med en blandning av uppgifter. Vår affärsmodell är administrativt utmanande varför du måste tycka om och kunna arbeta med system- och processfrågor både internt och externt.

Som ekonomiassistent är du en del av ett team där du ansvarar för bl.a. den löpande beräkningen av bonus och fakturahantering. Du kommer även att sköta viss rapportering.

I din roll som Backoffice kommer du att arbeta med kundspecifika rapporter och statistik, avtalsregistrering och arkivering samt säljkoordinering.
För övrigt så gillar du ett högt tempo, är flexibel och är hjälpsam mot kunder och leverantörer.

Erfarenhet/krav
Relevant utbildning med ekonomisk inriktning
Erfarenhet av kund- och leverantörsfakturering
Meriterande om du arbetat i Microsoft AX Dynamics
Goda kunskaper i MS Office-systemet, speciellt i Excel
Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Fakturera kunder och leverantörer
Hantera påminnelser och fakturabestridanden
Arbeta med kvalitet inom våra administrativa processer
Bidra med struktur, planering och effektivitet i gruppen
Registrering, hantering och uppföljning av kundavtal
Rapportering till Försäljningschef Fleet
Stödja våra Key Account Managers och säljare med underlag och rapporter

Sista ansökningsdag
Ansök redan idag! Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350-400 konsulter ute på uppdrag.
Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-02-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 5542
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Magnusson jeanette.magnusson@maxkompetens.se

Företag
Jeanette Magnusson

Adress
Jeanette Magnusson
Hantverkargatan 25B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25B

Jobbnummer
3303385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jeanette Magnusson

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jeanette Magnusson: