Ekonomiassistent till lokalt fastighetsbolag!
Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Enköping
2025-06-11
Visa alla ekonomiassistentjobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Enköping,
Strängnäs,
Västerås,
Sigtuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Är du en noggrann och serviceinriktad person som trivs med siffror och vill bidra i ett lokalt bolag? Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund i Enköping. Här får du möjlighet att utvecklas i en roll där du hanterar leverantörsfakturor, betalfiler, enklare bokföring och andra administrativa uppgifter. Rollen som ekonomiassistent är en perfekt möjlighet för dig som vill utveckla dina kunskaper inom ekonomi där du erbjuds en gedigen introduktion av kollegor och ett team som stöttar dig i rollen!
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent inom fastighetsbranschen får du en varierad roll med fokus på löpande ekonomiarbete kopplat till fastighetsförvaltning. Du arbetar främst med leverantörsreskontra, hantering av betalfiler, enklare bokföring samt annan administrativ hantering.
Du kommer att stötta verksamheten med ekonomiska avstämningar, fakturahantering och uppföljning, samt säkerställa att processerna flyter på enligt gällande rutiner. Tjänsten innebär också att arbeta i ekonomisystem som Visma Control och Visma DCE.
Det här är en möjlighet för dig som är noggrann, strukturerad och är serviceinriktad, samt har ett intresse för siffror och system.
Du erbjuds
• En företagskultur genomsyrad av en stark laganda, respekt och hjälpsamhet
• En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
• En fot in hos ett tryggt och stort bolag
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2025-06-11Dina arbetsuppgifter• Hanterar leverantörsfakturor genom att registrera, kontera och attestera dem i ekonomisystemet Visma Control och Visma DCE, samt säkerställer att betalningar sker i tid och enligt avtal
• Förbereda, skapa och granska betalfiler för utbetalningar, samt följa upp eventuella avvikelser eller fel i betalningsflödet
• Utföra löpande bokföring, kontoavstämningar och andra administrativa uppgifter kopplade till ekonomifunktionen
VI SÖKER DIG SOM
• Har arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra
• Har arbetslivserfarenhet av administrativt arbete samt en god förståelse för ekonomiprocesser, så som debet och kredit
• Kunskap i excel
• Har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
• En avslutad examen inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen
• Goda kunskaper i andra språk, både muntligt och skriftligt, då dessa kan komma att användas i det dagliga arbetet
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Hjälpsam
• Social
• Ordningsam
• Respektfull
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är N/A.
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15112943".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 9383685