Ekonomiassistent till leverantörsreskontran
Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-09-02Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontraprocessen inom ett eget tilldelat område. Inom ditt ansvarsområde kommer du att förkontera, kontrollera och betala leverantörsfakturor. Till din hjälp har du EFH-systemet Palette. Du kommer ha mycket kontakter, såväl interna som externa och du kommer att arbeta nära inköpsavdelningen. I arbetsuppgifterna ingår även att utbilda nya användare i Palette samt visst avstämningsarbete.
Arbetets omfattning: Heltid, kontorstider 40 tim/vecka. Möjlighet till flex finns. Detta är en del av Magnas rekryteringsverksamhet, vilket innebär att Magna ansvarar för rekryteringen och du kommer att bli anställd direkt av Vasakronan.
Kundföretaget
Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till 109 miljarder kronor. De äger, förvaltar och utvecklar centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Att jobba på Vasakronan innebär att arbeta i en dynamisk och spännande miljö. Här ligger fokus på service och utveckling oavsett vilken roll du har. Om du gillar affärer, utmaningar och att jobba med positiva och duktiga människor, då är Vasakronan en plats för dig! Vasakronan sitter i moderna och inspirerande lokaler mitt i city.
ProfilKompetenskrav: Du är gymnasieekonom och har minst tre års tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra. Du är noggrann och tycker om att arbeta med siffror. Har du kunskaper i Palette och Agresso är det ett plus.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som brinner för ditt arbete som ekonomiassistent. För att trivas i rollen och på Vasakronan tror vi att du är självständig, driven, noggrann och nyfiken. Du är flexibel inför nya arbetsuppgifter, tydlig i din kommunikation samt innehar en god samarbetsförmåga. Vidare är du prestigelös, social och bidrar med en positiv stämning på arbetsplatsen. Eftersom du kommer att hålla i internutbildningar är det viktigt att du känner dig bekväm med att tala inför en mindre grupp människor.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till
louisa.bjorklund@magna.se OBS! Var beredd att ta med intyg och betyg vid eventuell intervju.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6988
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLouisa Björklund
louisa.bjorklund@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3025760
Observera att sista ansökningsdag har passerat.