Ekonomiassistent Till Leverantörsreskontra På Peab I Ängelholm

Academic Work Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Ängelholm, Båstad, Höganäs, Helsingborg, Perstorp eller i hela Sverige

Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar i sina medarbetare! Som branschledande i Norden fortsätter Peab att fokusera på att ligga i framkant med sina 15 000 medarbetare. Det finns nu en möjlighet för dig som är i början av ekonomikarriären att omgående ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm! Ansök redan idag, vi går igenom urvalet löpande.

OM TJÄNSTEN
Som börsnoterade vid NASDAQ Stockholm är Peab en väletablerad verksamhet men med ett stort hjärta. I Valhall Park utanför Ängelholm arbetar koncernens nordiska shared service center Peab Support. Ekonomiavdelningen som består av leverantörreskontra och kundreskontra arbetar dagligen med att supportera organisationen i ekonomiska ärenden i en utvecklande anda.

Academic Work söker därav för Peabs räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom leverantörsreskontra. Behovet är omgående och vi söker dig som är intresserad av att ta sig an en roll med positiv energi i en utvecklande miljö.

I denna tjänst får du ta klivet in i en supporterande ekonomiroll på en stor ekonomiavdelning som ger dig en möjlighet att både växa och ta ansvar. Som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontra, i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt.

Du erbjuds

• Ett konsultuppdrag via oss på Academic Work på initialt 6 månader, men om alla är nöjda finns möjligheten att få det förlängt inom ett föräldravikariat på ca 1 år.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-01-18

Dina arbetsuppgifter
• Sköta leverantörsreskontra Hantera påminnelser
• Månads- och bankavstämningar
• Hantera utbetalningar
• Hantera upplägggning av leverantörer
• Hantera påminnelser
• Momsfrågor

VI SÖKER DIG SOM
• Har en gymnasie- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Har ett stort ekonomiintresse
• Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter tidigare
• Erfarenhet av excel

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Strukturerad
• Ansvarstagande
• Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15101223".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8402244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: