Ekonomiassistent till leverantörsreskontra
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till leverantörsreskontra" (publicerad 2021-04-30) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Publiceringsdatum2017-12-04Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ingå i en grupp på sju personer. Kontoret är beläget i nya fina lokaler i Ulvsundaområdet. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara inom leverantörsreskontra, men även andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.
Leverantörsreskontra:
• Hantering inskannade och e-fakturor i Palette
• Förkontering för olika roller och support gällande t ex kontering
• Skicka betalningar
• Återrapportera betalningar
• Hantera betalningspåminnelser, krav
• Kontakta leverantörer, t ex för att säkerställa rätt adress
• Admin i Palette, t ex stänga perioder, sätta upp flöden, nya användare
• Avstämning leverantörsreskontran och andra konton
• Uppdatera leverantörsregister
• Anläggningsregister
Övrig information• Hantera inköpsavtal
• Publiceringar på intranät
• Support vid resebokningar
• Backup för delar inom kundreskontra/fakturering
• Diverse förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning
• Viss administration (t ex hantering presentkort, biobiljetter, post)
Vem är du?
Du ska känna dig trygg i att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter och kunna arbeta självständigt och gärna komma med input på förbättringar som kan effektivisera arbetet. Du har god kunskap Officepaketet, främst Excel. Det är mycket meriterande om du har arbetat i NAV och Palette, samt har erfarenhet från e-fakturahantering. Som person är du engagerad, driven, strukturerad, noggrann och prestigelös.
Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund. Uppdraget är en deltidstjänst med 2-3 dagar/vecka från och med januari och kommer pågå fram till augusti med goda chanser till förlängning.
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Peronella Wilse på
petronella.wilse@jurek.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetronella Wilse
petronella.wilse@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3834866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.