Ekonomiassistent till Lekab Communication Systems

Poolia / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du van att arbeta mångsidigt med stort som smått?
Nu finns konsultuppdraget för dig som vill arbeta som ekonomiassistent med inslag av övrig administration. Tjänsten är ett deltidsuppdrag hos Lekab Communication Systems som ska tillsättas snarast och löpa ett år framåt. För rätt person finns möjlighet till utveckling och anställning hos kund.
Lekab Communication Systems är verksam som systemintegratör och leverantör av kommunikationslösningar. De automatiserar affärskritiska flöden och processer inom privat- och offentlig sektor. Företaget grundades 1984 och har kontor i både Stockholm och Helsingfors. Under åren har vi levererat hundratals lösningar till nordiska banker och storföretag.
Vi på Poolia erbjuder dig som konsult ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Ditt arbete hos oss leder till ett omfattande och eftertraktat CV, som passar för både nationella och internationella karriärer. Som anställd erbjuds du en introduktionsutbildning samt ett varierat utbildningsprogram hos t.ex. Företagsekonomiska Institutet och du kan på så vis ytterligare investera i din karriär och yrkesroll. Din anställning på Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen (före detta HTF) och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Publiceringsdatum
2008-05-23

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med upprättande av skattedeklarationer (moms, uppbörd, f-skatt) samt betalning av dessa.
Du kommer även att arbeta med löpande bokföring som innefattar:
• kundfakturor
• leverantörsfakturor
• inbetalningar
• utbetalningar
• manuella verifikationer.
Tjänsten innebär även utbetalning av löner, fakturering enligt instruktion från säljare samt månadsbokslut.
Övriga arbetsuppgifter som ingår i posten är orderhantering till leverantör samt registrering av order i projektdatabasen. Du ansvarar för inköp av kontorsmaterial och varor till kontoret (kaffe med mera) samt beställning av fika/lunch till kundmöten. Din uppgift blir också att kontrollera mejlen till infoboxen samt skicka bud och frankering vid behov.

Erfarenhet
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och som har ett par års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter.
Du är van att arbeta i IT-miljö och har goda kunskaper i Excel. Dina kunskaper i engelska är goda såväl muntligt som skriftligt.
Till ditt sätt är du positiv och mångsidig. Du föredrar att varva dina arbetsuppgifter och du är noggrann och strukturerad i dina åtaganden.
Välkommen med din ansökan.

Företaget
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.

Arbetstider och omfattning
Deltid

Ersättning
Träningsbidrag, sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang såsom seminarier och konsultträffar.

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: STHLM10ZPEDCZ
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Poolia

Adress
Poolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm

Jobbnummer
231767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia: