Ekonomiassistent till ledande teknikbolag

Wrknest AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2023-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till ledande teknikbolag" (publicerad 2023-02-09) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-02-07

Om tjänsten
Vi söker nu en Ekonomiassistent till vår kund - ett branschledande företag inom teknikbranschen. Här får du chansen att arbeta med ekonomi på ett bolag i stark tillväxtfas med familjär kultur och korta beslutsvägar. Medarbetarnas välbefinnande är viktigt för vår kund och de arbetar tillsammans för att skapa en hög trivsel på arbetsplatsen med en inkluderande och välkomnande arbetskultur.

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer anställas hos oss på Wrknest men arbeta på uppdrag ute hos vår kund. Uppdraget är på sex månader initialt, men om båda parter är nöjda finns stora möjligheter till att bli direktanställd av vår kund.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha ansvar för kundreskontra och att hantera fakturafrågor i samarbete med företagets internationella säljorganisation och kunder via telefon och mejl. Du kommer också att ansvara för fakturering och övervaka sena betalningar, samt hjälpa till med andra arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen. Du kommer även att axla rollen som ansvarig för månadsbokslut av ett mindre bolag i koncernen. Dina arbetsuppgifter kan involvera:

• Kundreskontra

• Kontakt med internationell säljorganisation rörande fakturafrågor

• Kundsamtal och mail gällande fakturafrågor

• Fakturering samt bevakning av sena betalningar

• Avstämningar

• Behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen

Vi söker dig som har

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

• Flera års arbetslivserfarenhet av kundreskontra och redovisning, gärna från ett internationellt och tillverkande bolag

• Mycket goda kunskaper i MS Office och affärssystem, meriterande med erfarenhet i Monitor

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som inte är rädd för att ta första steget till ett samtal, har lätt för att samarbeta och har en god kommunikationsförmåga. Som person är du även strukturerad, kvalitetsmedveten och trivs i en roll där du får utveckla processer och rutiner.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Plats: Norrort

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Visstid, 6 månader med chans till förlängning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wrknest AB (org.nr 559293-2213), http://www.wrknest.se

Arbetsplats
Wrknest

Kontakt
Andrea Rahlen
andrea@wrknest.se

Jobbnummer
7423520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wrknest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: