Ekonomiassistent till LeasePlan
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta med kund- och leverantörsreskontra? Är du en fena på avstämningar och vill bredda dig och arbeta i ett internationellt bolag med stora finansiella flöden är rollen på vår finansavdelning en unik möjlighet för dig!
Som ett av de största leasingbolagen i världen har vi satt branschstandarder i flera år. LeasePlan är ett internationellt företag med stark lokal förankring genom närheten till våra kunder. Med innovativa tjänster, okonventionella idéer, god service och, inte att förglömma, märkesoberoende operationella leasinglösningar, besparar vi våra kunder både tid och pengar. Vi ska vara en prioriterad samarbetspartner vad gäller våra kunders vagnparker genom att rekommendera den mest kostnadseffektiva och proaktiva totallösningen.
Din roll som ekonomiassistent
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta både med leverantörs- och kundreskontran, avstämningar och rapportering. Du kommer att ingå i en grupp på fyra medarbetare och vara involverad i många olika uppgifter och ha kontakter både internt och externt. Det är viktigt med hög flexibilitet och god samarbetsförmåga då man hjälps åt och täcker upp för varandra vid behov. Du rapporterar till Manager Accounting group.
Du kommer att ansvara för följande arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• In- och utbetalningar
• Leverantörsfakturor
• Avstämningar
• Linkhantering
• Bonusuppföljningar
• Fakturautredningar
Övriga arbetsuppgifter:
• Intern/extern rapportering
• Vara delaktig i gruppens förbättringsarbete
• Arbeta mot våra uppsatta mål
Vem trivs här?
Vi söker dig som arbetat några år i rollen som ekonomiassistent, gärna i ett större bolag, och har tidigare erfarenhet av arbete med avstämningar, kund- och leverantörsreskontra. Du är van att arbeta brett och självständigt och trivs i en roll med många kontakter. Du är trygg i dig själv och är prestigelös och ödmjuk samtidigt som du har ett stort driv och tycker om att lösa problem och vara delaktig i utvecklingsarbete av processer och rutiner. Du har ett ansvarsfullt, noggrant och strukturerat arbetssätt samtidigt som du är flexibel och motiveras av att amarbeta med kollegor mot uppsatta mål.
Med din förmåga att se lösningar i problem, din positiva läggning och servicekänsla kommer du att lyckas i rollen hos oss!
Vi söker dig som relevant utbildning inom ekonomi. Du skall ha god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har vidare god datavana och har lätt för att sätt dig in i olika system.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete som ekonomiassisten i ett internationellt bolag med hög trivsel och duktiga och engagerade kollegor. Vårt kontor ligger på Råsundavägen 12 i Solna.
Välkommen att söka!
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco Rekrytering. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden och ber dig därför att skicka in CV och brev så snart som möjligt, sista ansökningsdatum är den 18 maj. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på telefon 08-598 982 61 eller
marie-louise.baath@adecco.se .
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2015-05-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-18
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie-Louise Baath 08-598 982 61
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 60
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2277413
Observera att sista ansökningsdag har passerat.