Ekonomiassistent till kundreskontra

Agility HK AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Agility HK AB i Stockholm, Göteborg, Helsingborg eller i hela Sverige

Vi söker nu förstärkning till ekonomiavdelningen på nordiska huvudkontoret i Kista, där 25 personer arbetar.

» ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVARSOMRÅDEN

Som ekonomiassistent arbetar du med påminnelsehantering, utredning av inbetalningar, uppföljning av utestående kundfordringar och kreditbedömning.

Du underhåller och uppdaterar vårt kundregister, vilket bland annat omfattar att vara behjälplig med uppläggning av nya kunder och kreditbedömning.

Vidare uppdaterar du valutor i vårt produktionssystem.

Vi arbetar i Oracle och har dagliga kontakter med kollegor på Shared Services Centers i Portugal och Indien.

» DIN PROFIL

Vi sätter högt värde vid personliga egenskaper för att kunna uppnå optimalt samarbete. Agilitys företagskultur präglas av våra kärnvärden vig - varm - vaken, och för oss är det viktigt dessa speglas i våra anställdas förhållningssätt - både internt i arbetsgrupper och till externa kontakter.
Du är en trygg person som arbetat en tid med kundreskontra och är införstådd med de arbetsprocesser som innefattas.
Du gillar siffror och är analytisk och noggrann, du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra i alla led. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en egen drivkraft och tar initiativ när frågor uppstår. Du trivs när det är ordning och reda och det finns en struktur i arbetet.

Problemlösning ser du som en rolig utmaning och självklart tar du ansvar för att fullfölja påbörjade projekt.

Du är en lagspelare som trivs i en grupp med prestigelös inställning och hög servicenivå.



» SPECIFIKA KUNSKAPSKRAV

Bekväm med Officepaketet, i synnerhet Excel - du är van vid att filtrera/tillgodogöra dig data och känner till pivottabeller.

Du besitter goda kunskaper i svenska samt engelska, som är vårt koncernspråk. I det dagliga arbetet är det viktigt att du kan förmedla information på ett enkelt och tydligt sätt på båda språken.

Har du arbetat med kreditbedömning av företag tidigare, är det meriterande



» DET HÄR FÅR DU HOS OSS

Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete i ett av världens största logistikföretag med långsiktigt och hållbart perspektiv. Du blir en del i ett rutinerat team med kunniga och trevliga kollegor och högt i tak. Sysslorna varierar; självständigt och utmanande arbete varvas med enklare uppgifter. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, fortbildning inom området, friskvård samt flextid.

Känns det spännande? Passar detta in på dig? Tveka inte att höra av dig redan idag!


Vi ser fram emot din ansökan med CV snarast, dock senast 15 mars 2019.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Skogqvist, Credit and Collections Manager, Area Nordic, på telefon 076-725 14 31.

Observera att ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Publiceringsdatum
2019-02-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Agility HK AB

Kontorsadress
Norgegatan2

Jobbnummer
4637583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Agility HK AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Agility HK AB: