Ekonomiassistent till kundreskontra

Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Redovisningsenh / Ekonomiassistentjobb / Haninge
2016-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till kundreskontra" (publicerad 2017-08-24) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Redovisningsenh i Haninge

Haninge är inte bara skärgård. Här - 20 minuter från huvudstaden - växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark tillsammans med dynamiskt företagande och högskoleforskning. Vi arbetar inte i eget intresse eller för att gå med vinst - vi arbetar för människan. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.

Redovisningsenheten söker medarbetare till kundreskontran till vår centrala ekonomiavdelning i Haninge kommun, med placering i kommunhuset i Handen.

Ekonomiavdelningen består av fyra enheter vilka ansvarar för kommunens redovisning, budget, uppföljning, prognos, lokalförsörjning och upphandling. Ekonomiavdelningen består idag av 45 medarbetare, varav 9 tillhör redovisningsenheten där kundreskontran ingår.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som medarbetare på kundreskontran ansvarar du tillsammans med två medarbetare för Haninge kommuns kundreskontra. I arbetsuppgifterna ingår utredningar och rättningar i kundreskontran samt bevakning av kundfordringar. Övriga arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat;

• Registrera betalningar
• Avstämning av kundreskontra mot huvudbok
• Registrering av kundorder (diversefakturering)
• Krediteringar av kundorder
• Kontakt med kunder och gäldenärer
• Utskick och hantering av betalningspåminnelser
• Kontakt med externt inkassobolag
• Driva och utveckla arbetet inom kundreskontran 

 Tjänsten inom kundreskontran ger ett stort internt kontaktnät där din roll är att kvalitetssäkra arbetet inom kundreskontran. Du medverkar under månadstängningarna genom avstämning av kundreskontran.

 Dina erfarenheter:

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med reskontra inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystemet Agresso. Du är utbildad gymnasieekonom eller motsvarande och har grundläggande kunskaper inom redovisning.

Dina egenskaper:

Du är noggrann, självgående och har hög arbetskapacitet. Du bidrar till gruppens utveckling och medverkar aktivt till att effektivisera gruppens arbete. Du är duktig på att lösa problem på ett konstruktivt och smidigt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter genom att strukturera ditt arbete och driva förbättringsprocesser. Det är av stor vikt att du är kvalitetsmedveten och har god samarbetsförmåga.

 Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-09-29

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 2016/226
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Harri Kiviharju 08-606 70 00

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via växeln 08-606 70 00

Företag
Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Redovisningsenheten

Adress
Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Redovisningsenheten
Rudsjöterassen 2
13640 Handen

Kontorsadress
Rudsjöterassen 2

Jobbnummer
3074956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Redovisningsenh

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Redovisningsenh: