Ekonomiassistent till kund och leverantörsreskontra

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du ett par års erfarenhet av arbete som Ekonomiassistent och tillgänglig för en bred roll med utvecklingsmöjligheterhos en av våra kunder? Uppdraget startar omgående och förväntas pågå i minst 6 månader, därefter finns goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till vår kund.

Du kommer att ingå i en grupp om elva medarbetare ochrapportera till gruppchefen inom Kund- och Leverantörsreskontra och Cash Management. I rollen finns goda möjlighet att påverka och dukommer att vara delaktig i många förbättrings- och utvecklingsprojekt löpande.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:

Leverantörsfakturor
Upplägg av leverantörer
Rejecthantering och påminnelsehantering
Utredningsarbete för Kund och Leverantörsreskontran
Kundfakturering, upplägg av nya kunder samt kreditberedning
Kravhantering
Kontoavstämningar
Bokslutsarbete

Utöver dessa uppgifter har du en supporterande och återkopplande roll ut i organisationen.

Publiceringsdatum
2018-08-27

Bakgrund
I rollen som Ekonomiassistent söker vi dig som har något eller några års tidigare erfarenhet från att arbeta i en liknande roll. Du har en ekonomisk utbildning från högskola eller universitet. Har du erfarenhet av arbete i Agresso är detta meriterande.

Du har god förmåga att planera, prioritera och koordinera ditt arbete. Du är lösningsfokusera dmed en positiv inställning till utmaningar. Du är kommunikativ och serviceinriktad och trivs i en grupp med hög teamkänsla.

Bra att veta

Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader heltid med chans till förlängning/överrekrytering till vår kund, start omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Söderlind, 076-647 16 55.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sanna Söderlind sanna.soderlind@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4312265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: