Ekonomiassistent till kund i Växjö, omgående start

Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Växjö, Alvesta, Hylte, Tingsryd, Ljungby eller i hela Sverige

Är du den sociala ekonomen vi söker?

Publiceringsdatum
2014-11-05

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund hjälper du ekonomiansvarig i dess vardag. Du kommer bland annat sköta löpande fakturering och registrera fakturor. I din roll kommer även visst administrativ arbete att ingå, såsom receptionsarbete och administrativt stöd på kontoret.
På sikt växer du in i rollen och kommer att hjälpa till vid credit management.

Om företaget
Vår kund tillhör en multinationell koncern inom byggbranschen, där man är inriktad på aluminiumprofiler och programvara som hjälper den enskilde byggfirman i dess dagliga arbete. Koncernspråket är engelska men i Växjö pratar man givetvis svenska. Trots den multinationella koncernen kommer du att bli en del i ett tight gäng som alla ställer upp för alla.

Profil
Du är minst gymnasieekonom med någon erfarenhet av redovisning (ytterligare kurs eller arbete), svenska och engelska talar och skriver du flytande. Talar och skriver du tyska är det meriterande, likaså om du har erfarenhet av SAP. Har du dessutom erfarenhet från andra redovisningsprogram och körkort så är det bara bra. Arbetserfarenhet av liknande uppgifter ses som mycket meriterande då man snabbt behöver komma in i arbetsuppgifterna och arbeta mycket på egen hand.

Vi ser att du som person är en frisk fläkt med ett glatt humör. Att du är strukturerad förutsätter vi. Vidare är du ansvarsfull och serviceminded. Vi ser gärna att du bor i Växjö eller kan tänka dig att flytta dit.

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Anställningsvillkor
Omfattning: 75-80% till årsskiftet med möjlighet till förlängning
Start: Snarast
Urval för tjänsten sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Arbetstider och omfattning
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 4554
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tobias Lindgren 0735 - 16 89 97 tobias@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Borgmästargränd 1D
55320 Jönköping

Kontorsadress
Borgmästargränd 1D, Jönköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2056571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: