Ekonomiassistent till kund i centrala Göteborg!

Uniflex Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uniflex Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal. Vi finns på drygt 50 orter i hela Sverige och har över 5000 anställda. Uniflex har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat.

Som anställd hos Uniflex knyter du värdefulla kontakter och får bred erfarenhet av arbetslivet. Uniflex kan också vara början på en karriär hos någon av våra kunder. Uniflex ser sin personal som sin viktigaste tillgång och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och andra förmåner till våra anställda.

Publiceringsdatum
2015-09-09

Beskrivning av jobbet
Tjänsten är en ersättning för en sjukskriven person hos vår kund i centrala Göteborg. I dagsläget vet vi inte längden på uppdraget, men kunden börjar med att hyra in på heltid tom 151231. Inför årsskiftet får ny bedömning av behovet göras, men troligen förlängs uppdraget.

Uppgifterna är huvudsakligen att skanna och kontera leverantörsfakturor. Skanning och verifiering sker via EDI, PDF och pappersfakturor. Företaget är organiserat i olika distrikt och avdelningar. Du kommer att handha fakturahanteringen för några av dessa, men är centralt placerad tillsammans med Redovisningsavdelningen. I den gruppen du arbetar pågår det ett ständigt förbättringsarbete så det är viktigt att du kan ta in information och ändra arbetssätt när det krävs samt bidra med förslag på förbättringar.

De hanterar ca 65 000 fakturor per år. Ca 20 000 av dessa är EDI och hanteras med automatik. Ca 100-200 fakturor/dag skannas in. De använder Palette och Readsoft för hantering av fakturor. Deras ekonomisystem är Visma Control. Har du erfarenhet av dessa system är det en fördel.

Kostnaderna bokförs till största delen ned på fastighetsnivå. Detta innebär att konteringen är relativt komplex och du måste ha bra sinne för strukturer och siffror.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är prestigelös och vill bidra med att hålla en hög kvalitet genom att du är noggrann, strukturerad samt kunnig inom redovisning. Du bör ha minst 3 års erfarenhet av redovisningsarbete med kontering och avstämning.

Du kommer att arbeta tillsammans med i huvudsak två ekonomiassistenter samt en processledare för leverantörsfakturahanteringen.

Tillträde 5/10 eller efter överenskommelse.

Omfattning: Heltid

Du söker tjänsten tillsammans med ett uppdaterat CV. Urval sker löpande. Ansök tjänsten redan idag då den kan tillsättas innan sista ansökningsdatum löpt ut.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-16
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 20193
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Philip Almén
Sanaz Shams

Företag
Uniflex Sverige AB

Adress
Uniflex Sverige AB
Gårdatorget 1
41250 Göteborg

Kontorsadress
Gårdatorget 1, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2423516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uniflex Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uniflex Sverige AB: