Ekonomiassistent till konsultuppdrag i Sollentuna

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-09-21

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiassistent till ett konsultuppdrag hos vår kund med placering i Sollentuna. Du tillhör redovisningsenhetens leverantörsreskontragrupp där scanningen är outsourcad.
Du är en av två personer som innehar följande arbetsuppgifter:

Utreda varför leverantörsfakturorna kan fastna i flödet efter scanning
Säkerställa referenskoder etc. mot inköpsorder
Attesthantering
Lägga upp nya leverantörer och uppdatera befintliga
Utredningsarbete vid betalningspåminnelser
Instansning av manuella bokföringsorder vid t.ex.handkassehantering
Manuella utbetalningar
Kontering
Posthantering

Uppdraget är heltid och initialt tre månader men med möjlighet till förlängning och eventuell anställning. Önskad startdag 26 oktober.

Ekonomisystem Aditro

Vem är du?
Vi söker dig med ekonomisk gymnasiekompetens eller någon YH utbildning inom ekonomi. Du har antingen arbetat en period som ekonomiassistent eller haft praktik på en ekonomifunktion via din utbildning. Du är engagerad och nyfiken som person och vill lära dig mer. Då arbetet innehåller många kontakter med kollegor i organisationen samt leverantörer är du kommunikativ.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Jeanette Hagen tfn; 08-736 28 57

Välkommen med din ansökan !

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette L Hagen 08-736 28 57

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2442342

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: