Ekonomiassistent till kommande uppdrag
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av ekonomirelaterat arbete? Vill du få möjlighet att arbeta på roliga och lärorika arbetsplatser med välkända varumärken? Just nu söker Adecco flera duktiga Ekonomiassistenter till framtida uppdrag hos våra kunder! Uppdragen kan vara både heltid och deltid.
Publiceringsdatum2022-02-17Om tjänstenSom Ekonomiassistent kommer du att arbeta brett med vanligt förekommande arbetsuppgifter på vår kunds ekonomiavdelning, både i samarbete med kollegor som självständigt. Vår kundbas är bred och består av allt från större internationella koncerner till mindre aktörer. Branscher likt arbetsuppgifter varierar och du erbjuds här en unik chans till utveckling/utvidgning av dina kunskaper samt ditt kontaktnät.
I din roll som Ekonomiassistent kan dina arbetsuppgifter exempelvis innebära:
* Kontroll, kontering och registrering av leverantörsfakturor
* Granskning, registrering och utskick av kundfakturor
* Kontroll, registrering och betalning av reseräkningar
* Behjälplig vid månads- och årsbokslut
* Fakturering och kontoavstämning
* Löneadministration
* Hjälp med att förbättra och effektivisera ovannämnda processer
Om dig
Vi söker dig med ekonomisk utbildning samt tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Är du nyutexaminerad och har arbetat extra med ekonomi kan du också vara aktuell. Du är en van användare av Excel och något större affärssystem (exempelvis SAP/Jeeves/Visma) samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Vidare tror vi att du som person är noggrann, har ett gott siffersinne och kan arbeta i ett högt tempo. Din känsla för detaljer i kombination med din kommunikativa förmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Är du även serviceinriktad, prestigelös och tycker om att skapa goda relationer bör du inte tveka med att ansöka!
Viktigt för tjänsten är:
* Positiv, öppen och flexibel
* Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska
* Goda kunskaper av affärsystem och office
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ronja Andersson via
ronja.andersson@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Adecco, Skåne, Helsingborg, Ekonomi, Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra, Kundreskontra, SAP, Visma, Fortnox, Excel, Avstämningar, Redovisning, Jeeves, Kontek, Löneadministartion
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-37077".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Ronja Andersson
Jobbnummer 6352439
Observera att sista ansökningsdag har passerat.