Ekonomiassistent till Karlssons Varuhus
Karlssons Varuhus Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlssons Varuhus Sverige AB i Mölndal,
Varberg,
Värnamo,
Dals-Ed,
Mariestad eller i
hela Sverige Kvalitet behöver inte vara dyrt. Det är en av våra starkaste drivkrafter och vi arbetar ständigt med att hålla nere priserna, så att fler kan handla av oss. Trots det hittar du gott om kända varumärken i våra butikshyllor. Vi har dessutom ett brett sortiment med produkter för hela familjen. Vårt utbud varieras efter säsong så att du kan hitta allt för hemmet och dig själv.
Vi finns på 12 orter runt om i Sverige, men du hittar inga Karlssonvaruhus inne i storstäderna. Vill du fynda bra produkter till låga priser ska du bege dig till mindre orter, från Bräkne-Hoby i söder till Bollnäs i norr. Men självklart nöjer vi oss inte här. Vårt mål är att bli ännu fler butiker,, så att vi kan erbjuda ännu fler kunder produkter och varumärken av hög kvalitet till ett riktigt lågt pris.
TJÄNSTEN
En viktig del för ekonomiavdelningen på Karlssons, är fakturamatchning. Med fakturamatchning menas att en leverantörsfaktura ska matchas mot en inköpsorder. Vi har ett stor flöde av fakturor. I dag matchar vi fakturor i vårt affärssystem Pyramid. Vi kommer inom kort att lägga över all fakturahanteringen i ett nytt system Ascendo. Det för att vi ska få möjlighet till automatmatchning.
Vi söker en person som ser denna hantering som ett projekt. Att gå från en stor del manuell hantering till att få det så automatiserat som möjligt.
Den stora utmaningen är att hitta ett bra flöde. Det kommer att krävas mycket upprepningar för att till slut få till ett bra flyt. Tjänsten kräver att du har skinn på näsan och har lätt för att kommunicera både internt och externt.
Vi erbjuder en spännande roll där man är lite som spindeln i nätet. Tiden får utvisa hur rollen kommer att utvecklas men till en början är det mycket fokus på att få det rätt i systemet.
Tjänsten är på heltid, 100%.
DINA KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller jämförbar utbildning.
Du har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Din förståelse mot ekonomi ska vara god, och du bör ha en administrativ förmåga.
Du ska kunna arbeta självständigt och i team.
Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel.
Mycket god svenska i tal och skrift är ett krav.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är en positiv och lättsam person, som är trygg i dig själv. Ansvarstagande, dvs du planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter och blir klar i tid.
Viktigt är att du trivs i en arbetsmiljö där det ställs krav på struktur och noggrannhet.
Du har en social förmåga och har lätt att kommunicera. Vara serviceminded mot både interna och externa kontakter. Vara bekväm med att arbeta i föändring.
Vi ser att du är engagerad i ditt arbete, arbetar professionellt och tycker om att få vara delaktig och lära dig nya saker!
Vi sitter i bra lokaler i Mölndal, med parkering precis utanför och nära till buss, spårvagn och tåg.
Vi har en stimulerande arbetsmiljö och du kommer ingå i ett positivt team.
På vår arbetsplats trivs man och vi har kul tillsammans!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2016-11-23ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-04
Ange följande referens när du ansöker: Huvudkontoret Mölndal
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Kindblad
sara.kindblad@karlsson.se 031-3203105
FöretagKarlssons Varuhus Sverige AB
AdressKarlssons Varuhus Sverige AB
Flöjelbergsgatan 12
43137 Mölndal
KontorsadressFlöjelbergsgatan 12
Jobbnummer 3176498
Observera att sista ansökningsdag har passerat.