Ekonomiassistent till Kaelus

Klara10 Interim AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara10 Interim AB i Stockholm, Västerås, Östersund eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-04-08

Om tjänsten
Klara10 Interim & Rekrytering söker en Ekonomiassistent till Kaelus.

Kaelus är en internationell koncern, med huvudkontor i Sverige, som är verksam inom telecomindustrin. Bolaget utvecklar och säljer produkter till de mobila nätverken runt om i världen. Kaelus är ett nischat bolag med högt teknologiskt kunnande, en bred global kundbas och en stark inrikting på 5G.

Bolaget är ägarlett och har en entreprenöriell ledning. Atmosfären präglas av en trevlig och glad stämning, familjär miljö, högt i tak och ambitiösa medarbetare. Kontoret ligger i Täby med närhet till kollektivtrafik och andra goda kommunikationer. Bolaget har nyligen investerat i ett modernt och koncernövergripande affärssystem.

Nu söker Kaelus efter en ekonomiassistent som kommer att vara CFO:s och redovisningschefens högra hand och få möjlighet att jobba i en bred och omväxlande roll i ett växande och nytänkande bolag.

Du erbjuds:

• En tillsvidaretjänst med provanställning, fast lön och konkurrenskraftiga förmåner
• En tjänst för dig i början av karriären där du kommer att få en bred kunskapsbas inom ekonomi och erfarenhet av att jobba i en internationell miljö
• En strukturerad introduktionsperiod med möjlighet till flexibilitet gällande kontors-/hemjobb

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent på Kaelus kommer du arbeta brett och varierande och vara en viktig del av ekonomiteamet.

Du kommer till exempel att:

• Ansvara för kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, viss fakturering samt ansvara för kundpåminnelser
• Hantera löpande bokföring och avstämningar
• Supporta CFO och redovisningschef i månads- samt årsbokslut
• Analys i samband med månadsbokslut
• Vara behjälplig med vissa adminuppgifter som till exempel avtalsarkivering

Den här tjänsten passar dig som är ung i ditt yrkesliv och vill ta dig an en ansvarsfull, omväxlande tjänst i ett modernt bolag med aktualitet och framåtanda.

Bakgrund

Vi söker dig som:

• Har cirka 1 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
• Behärskar löpande bokföring på en god nivå
• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Har goda kunskaper i Microsoft Excel
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

Det är meriterande om du:

• Har tidigare erfarenhet från att ha arbetat i ekonomisystemet Business Central eller NAV/Navision

Som person ser vi att du är:

• Noggrann, prestigelös, ansvarstagande och initiativtagande. Vi ser därtill gärna att du är en social person som sprider god stämning!

Praktisk information

Start: Maj 2021

Placering: Täby, norr om Stockholm

Anställningsform: Rekrytering, heltid

Lön: Fast enligt överenskommelse

Processen pågår fram tills att vi har hittat rätt kandidat. Annonsen kan komma att tas ned när vi fått in ett starkt urval av ansökande.

Den här processen hanteras av Klara10 Rekrytering & Interim. Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara10 Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Ulf Appelgren på: ulf.appelgren@klarapapper.se

Om företaget
Läs mer om bolaget på deras hemsida: www.kaelus.com (https://www.kaelus.com/en)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare med provanställning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara10 Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara10 Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klarapapper.se/

Arbetsplats
KlaraPapper

Jobbnummer
5677685

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara10 Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara10 Interim AB: