Ekonomiassistent till intressant bolag inom processindustrin

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan, primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretaget Great Place to Work.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en ekonomiassistent till vår kund. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid med placering i Hammarby Sjöstad med möjlighet att arbeta till viss del hemifrån. Start omgående och uppdraget pågår under 6 månader med målet om att bli överrekryterad till kund.

Arbetsbeskrivning
Tjänsten som ekonomiassistent passar dig som vill arbeta i en långsiktig tjänst på ett mindre och familjärt bolag i en internationell miljö. Tjänsten bland annat:
• Fakturering
• Kundreskontra
• Sammanställa Intrastat-rapportering
• Övrig rapportering till ägare
• Svara på frågor från kunder och leverantörer inom ekonomi
• Övriga AD-hoc uppgifter inom ekonomi

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har förståelse för det ekonomiska flödet genom tidigare erfarenhet i liknande roller i medelstort bolag innefattande arbetsuppgifter så som reskontra, fakturering, löpande bokföring samt rapportering. För att lyckas som ekonomiassistent hos vår kund krävs goda kunskaper i Excel samt tidigare kunskaper i CRM- och ekonomisystem, gärna från Salesforce och Cognos.

Med anledning av att vår kund arbetar i en internationell miljö med kunder och medarbetare från andra delar av världen är det av stor vikt att du behärskar, utöver svenska, engelska i både tal och skrift. Har du även kunskaper i finska är detta meriterande.

För att trivas hos vår kund är det av betydelse att du tidvis gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. I arbetet som ekonomiassistent är det viktigt med korrekta uppgifter och därför söker vi dig som är noggrann, prestigelös och även serviceminded då kundkontakt ingår i rollen.

Om företaget
Vår kund sitter i Hammarby Sjöstad och ekonomiavdelningen består av dig som ekonomiassistent samt en CFO som också blir din närmsta kollega.
Vår kund har varit verksam sedan mitten på 1900-telet och har sedan dess erbjudit avancerad processutrustning, system och komponenter till den nordiska och baltiska processindustrin med fokus på processeffektivisering, säkerhet och miljö. Deras företagskultur utmärks av nyfikenhet, kreativitet och en stark drivkraft att utveckla människor, marknader och processer.

Vår kund har stort fokus på utveckling på det personliga planet och är mån om att kunna bidra med kurser inom denna kategori om man är intresserad. De arbetar med frihet under ansvar och kommer du med egna initiativ och har nya idéer är de varmt välkomna.

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en "vi-känsla".

Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar vår kund med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Skicka in ditt cv och personliga brev enligt nedan. Urvalet görs löpande, vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan annonseringstiden gått ut. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Stina Hauschildt på 073-779 40 59 eller stina.hauschildt@serveoffice.se.

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-03-02

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Serveoffice AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serveoffice AB (org.nr 556418-1492), http://www.serveoffice.se

Jobbnummer
6394442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: