Ekonomiassistent till internationellt teknikbolag i framkant

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag med start omgående. Uppdraget löper på sex månader och för rätt person kan det eventuellt finnas möjlighet till anställning på sikt. Vår kund är ett internationellt teknikbolag i framkant och som är under tillväxtfas. Bolaget har nya lokaler på Lindholmen.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Rollen innebär ansvar för leverantörsreskontra. Det är ett stort fakturaflöde som ska behandlas dagligen och detta görs via ett scanningsystem. I rollen ligger även en hel del kontakt med leverantörer externt samt kollegor internt vilket ställer krav på god social förmåga och att du har skinn på näsan. Då bolaget är internationellt finns det flera olika nationaliteter i lokalerna och koncernspråket är därför engelska. Bolaget använder SAP som affärssystem och det är en fördel om du har kännedom om systemet sedan tidigare.

Vi tror att du har relevant utibldning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och finns tillgänglig omgående. Som person är du framförallt driven och framåt samtidigt som du är ansvarstagande och har lätt för att se helheten i dina arbetsuppgifter. Då företaget är under tillväxt är det av vikt att du trivs i en föränderlig miljö och ser det som en spännande utmaning med nya projekt.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående och företaget har lokaler på Lindholmen i Göteborg. Arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Tjänsten är på heltid.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/visstid Visstid

Publiceringsdatum
2016-06-14

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Karlsson +46 031 333 54 71

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2904954

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: