Ekonomiassistent till internationellt företag i Sollentuna!

Komet Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2011-04-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till internationellt företag i Sollentuna!" (publicerad 2011-05-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar drivna medarbetare. Många av våra kandidater lär vi känna redan när de jobbar extra för oss under sina studier. Därför har vi ett brett nätverk och hyr ut och rekryterar medarbetare till både juniora och seniora uppdrag.
Tillsammans med Nova Networks och Agentum ingår vi i Constellation Group. Vi erbjuder ett unikt nätverk och kan erbjuda våra kunder hjälp med allt från extrahjälp för några timmar till styrelsetillsättningar.
Brinner du för siffror och administration? Då har Komet jobbet till dig!
Komet söker för kunds räkning två ekonomisassistenter för uppdrag i sex månader. Vår kund är ett internationellt företag som är verksamma inom medicinsk utrustning. Tjänsten är placerad i Sollentuna där 23 anställda arbetar varav fyra på ekonomiavdelningen. Det är en trevlig arbetsplats och ett företag som månar om sin personal, företagskulturen  är varm och lättsam.
Du erbjuds sex månaders arbete med start i maj. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration, allt från enklare administrativa uppgifter till att vara behjälplig vid bokslut. Då det är en såpass liten ekonomiavdelning så kommer du få möjlighet till att praktiskt utföra de flesta momenten inom ekonomi. Upplärningen beräknas att ta cirka en månad och därefter kommer du arbeta självständigt. Affärssystemet som arbetet utförs i är Oracle.

Publiceringsdatum
2011-04-09

Dina arbetsuppgifter
Registrering, kontering, samt betalning av leverantörsfakturor
Registrera kundinbetalningar och hantera betalningspåminnelser
Kontoavstämningar vid måndadsslut
Kostnadsuppföljning
Inventarieadministration
Administrering av reseräkningar och löneunderlag
Löpande/daglig redovisning
Assistera Ekonomichefen vid månads-, period-, och årsbokslut
Uppföljning av Demouttag
Övriga kontorsadministrativa arbetsuppgifter
Viss telefonpassning
Vi söker dig med minst 1-2 års praktisk arbetslivserfarenhet inom ekonomi, gärna på ett mindre bolag eller på en redovisningsbyrå. Som person är du positiv, självgående, stresstålig och prestigelös. Du trivs i en roll med många bollar i luften samt varierande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du som person kan stå för kvalitet och noggrannhet samtidigt som du arbetar effektivt och kan se helheten i det ekonomiska arbetet. Flytande kunskaper i engelska är ett krav då detta är koncernspråk på företaget. Kan du behäska danska språket så är det ett stort plus. Det är ett krav att du har tidigare praktisk erfarenhet från något affärssystem.
Sök tjänsten idag då det är tillsättning av tjänsten redan i maj.

Arbetstider och omfattning
Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer vara anställd av Komet men arbeta ute hos vår kund.

Ersättning
Start: maj Omfattning: Heltid Uppdragsperiod: Uppdraget pågår i sex månader Månadslön: 24 000 kr/månad Ansökan: Sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonsdatumet. Referenskod: KCAK-SM

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
KCAK, 020-252600

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
899929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: