Ekonomiassistent till internationellt bolag i Solna

SJR / Ekonomiassistentjobb / Solna
2018-09-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till internationellt bolag i Solna" (publicerad 2019-03-13) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Är du nyutexaminerad ekonom och vill arbeta på ett internationellt företag i Solna? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!

SJR söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Du kommer attarbeta påett väletablerat och internationellt konsultbolag med kontor i Solna, där du kommer att ingå i en grupp om 11 personer. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängningeller överrekrytering till kund.

Tjänstebeskrivning?
I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med:

• Leverantörsreskontra
• Registrering av leverantörsfakturor och leverantörer
• Leverantör utbetalningar och kundinbetalningar
• Granskningar av fakturor
• Återrapportering
• Påminnelser och inkasso
• Avstämningar
• Månadsbokslut

För rätt person finns möjlighet att utvecklas i rollen och få utökade arbetsuppgifter.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med en ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av liknande uppgifter på en ekonomiavdelning. Du är en van amvändare av Excel och det är meriterande omdu harerfarenhet av att arbeta i Visma XP. Du kommunicerar väl påsvenska som engelska både i tal och skrift.
Som person är du noggrann,strukturerad och ansvarstagande. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra.Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som pågår 6 månader med möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kund. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel,076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-09-12

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag 6 månader

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Kendel gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4343609

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: