Ekonomiassistent till internationell leverantör av molntjänster

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Publiceringsdatum
2018-05-08

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att stötta redovisningsansvarig i det mesta av arbete. Kontoret är beläget i centrala Stockholm, med en runt 70 stycken anställda, och dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara inom den dagliga reskontrahanteringen, både kund- och leverantörreskontra:

• In- och utbetalningar
• Bearbetning av fakturor
• Påminnelsehantering samt inkasso
• Räntefakturering
• Viss löpande bokföring
• Kassa- och likviditetsrapportering
• Avstämningar

Rollen kommer även innehålla andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen samt fungera stöttande mot redovisningsansvarig. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling, utökade arbetsuppgifter och ansvar.

Vem är du?

Du ska känna dig trygg i att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter och kunna arbeta självständigt. Du får gärna komma med input på förbättringar som kan effektivisera arbetet och ha god förståelse för flödena. Vidare har du god kunskap inom Officepaketet, främst Excel. Det är mycket meriterande om du har arbetat i affärssystemet Hogia tidigare samt har erfarenhet från e-fakturahantering. Som person är du engagerad, driven, strukturerad, noggrann och prestigelös. Viktigt är även att du är prestigelös, flexibel och lösningsorienterad! Du måste gilla föränderliga miljöer och när det händer saker.

Krav för tjänsten är att du är flytande i det engelska språket, såväl skriftligt som muntligt. Är du dessutom duktig inom det tyska språket är det mycket meriterande!

Du erbjuds

Detta är ett hyrköpsupplägg vilket innebär att du till en början arbetar som konsult- anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning men arbetar ute hos vår kund, för att sedan bli överrekryterad av kund. Uppdraget är en heltidstjänst med start omgående.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande! Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Paus på sophie.paus@jurek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophie Paus

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4133663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: