Ekonomiassistent till globalt företag i Kista

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2019-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till globalt företag i Kista" (publicerad 2019-03-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du eftergymnasial utbildning och erfarenhet av ekonomirelaterat arbete inom kund- och leverantörsreskontra? Är du dessutom noggrann, positiv och ansvarstagande? Då har vi på Adecco uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2019-02-22

Om tjänsten
Till vår kunds Operational Accounting Team söker vi en konsult som skall stärka deras kund- och leverantörsreskontra samt för hanteringen av dess reseräkningar, från kontroll till betalning. Vår kund är en global aktör inom kvalitetssäkring med sitt svenska huvudkontor i Kista.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Kontroll, kontering och registrering av leverantörsfakturor i tre bolag;
• Granskning, registrering och utskick av stora volymer kundfakturor;
• Kontroll, registrering och betalning av reseräkningar;
• Kontoavstämningar vid månadsbokslut;
• Hjälp med att förbättra och effektivisera ovannämnda processer
• Vara delaktig i implementeringen av deras nya ekonomisystem
Om dig
Vi söker dig som tidigare arbetat med redovisning innefattande uppgifter som exempelvis kontoavstämningar, periodiseringar, inventarier och kostnadsställen. Utöver detta ser vi att du har en ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande.
Ytterligare kvalifikationer:
• Du är analytisk, strukturerad, arbetsam och du trivs med att jobba i team
• Du är ödmjuk, serviceinriktad och du kan konsten att skapa och bibehålla goda kundrelationer
• Du besitter kunskaper i MS Office och du är en erfaren Excelanvändare
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra, Oracle/IFS och Visma är meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen

Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via 0200 - 22 22 22.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Redovisning, Kista, Kundreskontra, Leverantörsreskontra, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: ref-29042
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Lindén anders.linden@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4630700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: