Ekonomiassistent till global arbetsplats
Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Skulle du vara intresserad av en bred och variationsrik roll hos en populär myndighet? Har du några års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent samt kunskap om diarieföring och hantering av allmänna handlingar? Kanske är det här uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2015-03-17BeskrivningPerido söker en ekonomiassistent för ett brett och utvecklande uppdrag hos vår kund, en populär myndighet som arbetar med olika samarbets- och utvecklingsprojekt på global nivå. Uppdraget är placerat på myndighetens lokaler i centrala Stockholm.
I den här breda och stundtals utmanande rollen kommer du dels att jobba med ekonomiadministration, budgetuppföljning och fakturor, samt även fungera som stöd till myndighetens chefer i samband med agendaplanering och hanteringen av dagliga administrativa uppgifter. Du kommer bland annat att:
• Jobba med budgetuppföljning, fakturor och reseräkningar
• Sköta löpande diarieföring av allmänna handlingar
• Fungera som administrativt stöd vid möten, samt stötta vid samordningen av mötesplanering, protokoll, listor, webb, med mera
• Stötta chefer vid reseplanering och liknande administrativa uppgifter
För att lyckas här är det viktigt att du har en god kommunikations- och prioriteringsförmåga, samt att du har goda kunskaper i något ekonomisystem och vana av att jobba med mötesplanering. Om du dessutom ser dig själv som en noggrann, självgående och lyhörd person som har lätt för att samarbeta är det här uppdraget för dig! Varmt välkommen med din ansökan.
Kravprofil för detta jobb• Tre års relevant arbetslivserfarenhet och högskoleutbildning inom ekonomi (eller likvärdig inom yrkeshögskola)
ELLER fem års relevant arbetslivserfarenhet och gymnasiekompetens
• Erfarenhet av ekonomiadministration, budgetuppföljning och hantering av fakturor
• Erfarenhet av löpande diarieföring och hantering av allmänna handlingar
• Vana vid mötesplanering och sammanställning av protokoll
• Goda kunskaper i ekonomisystem och kännedom om lönesystem
• God datorvana, kunskaper i Office-programmen
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillträde i början av april. Uppdragstid till 2015-07-31.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11604DB i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11604DB
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11604DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2207562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.