Ekonomiassistent till företag på Lidingö

Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2012-01-06

Om företaget
För vår kunds räkning söker vi ekonomiassistent för kortare uppdrag på Lidingö.

Dina arbetsuppgifter
Personen ska i första hand, sätta sig in i och arbeta med leverantörsreskontra. Arbetet innebär att successivt överta ansvaret för flödet i kundens system. I uppgifterna ingår kontroll över flödet, kontroll av kontering, support till våra attestanter, bokföring mm.

Efterhand kommer du även att få fler arbetsuppgifter. Dessa arbetsuppgifter är förutom leverantörsreskontra:
Kundreskontra - ansvar för extern och intern fakturering
Löpande ekonomiredovisning - T.ex: Intern kontroll av verksamhetens kostnader och intäkter. Support o kontroll, redovisning, handkassor och förskott i verksamheterna. Kontrollering och bokföring av intäkter från verksamheterna. Uppföljning av balanskonton. Löpande service och support till våra avdelningschefer, enhetschefer och attestanter i alla tänkbara ekonomiska frågor.
Avtalstrohet - controller, support, månatlig uppföljning
Upphandlingsfrågor - kontaktperson mot stadens upphandlingsenhet

Profil
Som person är du energisk, noggrann och pedagogisk, samt har ett öga för siffror och struktur. Då du kommer att jobba i en gupp, om ca fyra personer, ser vi att du är en utåtriktad person som är lätt att samarbeta med. För att klara av jobbet har du goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. Det är ett krav att du jobbat i Agresso tidigare och meriterande om du har erfarenhet av flera olika ekonomisystem.

Du kommer att vara anställd av Arena Personal men arbeta ute hos kund. Uppdraget startar omgående och pågår i tre månader med stor chans förlängning. För rätt person kan det leda till en anställning hos kund.

Varmt välkommen med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträda en ny tjänst/uppsägningstid. Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 320
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabet Granström, 08-587 117 05

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm

Jobbnummer
1122284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: