Ekonomiassistent till företag inom VVS-monteringsbranschen
Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Uddevalla,
Munkedal,
Vänersborg,
Trollhättan,
Lilla Edet eller i
hela Sverige Bor du i närheten av Uddevalla och letar efter en ekonomitjänst med varierande arbetsuppgifter? Har du tidigare hanterat fakturor och jobbat i något system med orderhantering? Då är det har rätt tjänst för dig!
Publiceringsdatum2019-05-24ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna innefattar det bland annat att:
• Sköta företagets faktureringar
• Färdigställa månadsrapporter innehållande säljrapporter och arbetade timmar
• Ta fram statistik på varje bil i tjänst och likaså statistik på deras uthyrda maskiner och sammanställa allting i slutet på varje månad
• Ansvara för telefonhanteringen och därmed ha daglig kundkontakt. I telefonhanteringen inkluderas att ta in kundorders och delegera ut till den bäst lämpade kollegan som är i närheten av utav uppdraget. På sikt (2 år) kommer du även att ta överbokföringen som i dagsläget sköts av en annan ekonomiassisten och som kommer vara ett nära bollplank för dig under din anställning.
Om företagetVår kund riktar sig mot alla målgrupper som är i behov av VVS. De utgår från Uddevalla och jobbar i hela Västra Götaland. Bolaget är uppdelat i två företag; Rörteknik, som arbetar med spolning och inspektion utav avloppsrör samt VVS Montering, som arbetar med akut service.
ProfilDu som söker är en person som är ansvarstagande, lösningsorienterad och lojal. Eftersom du har daglig kundkontakt ska du även ha en god känsla för kundservice och uppskatta flexibla arbetsuppgifter.
Skallkrav:
• Goda kunskaper i svenska (tal&skrift)
• Basnivå i ekonomikunskaper samt van vid att hantera fakturor
• Ha jobbat i något system med orderhantering
Meriterande:
• Körkort B
• Är van vid verktyget Entreportal (orderhantering)
• Bokföringskunskaper
Om företagetSom anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorStartdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Uddevalla
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: 100%
Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-05
Ange följande referens när du ansöker: 19987
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSophie Carlborg
sophie.carlborg@framtiden.com 0761-861235
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 4811310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.