Ekonomiassistent till företag i Sundsvall
KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Sundsvall
2025-03-20
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Sundsvall,
Timrå,
Kramfors,
Hudiksvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-03-20Om tjänstenÄr du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.
Vi söker en ekonomiassistent som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.
Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.
Om företagetKFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.
En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:
• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor
KvalifikationerVi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel
Har du erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.
Övrig informationTillträde: enligt överenskommelse
Omfattning: heltid
Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)
Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på
amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)
Arbetsplats KFX HR-partner
Jobbnummer 9235435