Ekonomiassistent till Fojos Internationella avdelning
Linnéuniversitetet / Ekonomiassistentjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linnéuniversitetet i Kalmar,
Nybro,
Uppvidinge,
Växjö,
Västervik eller i
hela Sverige Välkommen till Linnéuniversitetet. En plats för kunskap, idéer och utveckling. För växtkraft och framtidstro. I Småland, i världen.
Är du intresserad av bistånd, medier och demokratiutveckling?
Vill du jobba med ekonomiredovisning tillsammans med kollegor i Sverige och partners över hela världen?
Medieinstitutet Fojos internationella avdelning stärker fri, oberoende professionell journalistik som en del av svenskt demokratibistånd. Avdelningen växer och vi söker nu en erfaren ekonomiassistent för placering i Kalmar.
2017 jobbar Fojo med lokala partners i till exempel Myanmar, Bangladesh, Somalia, Kenya, Rwanda, Vitryssland, Ryssland och Zimbabwe. Som projektekonom arbetar du nära Fojos partners och har daglig kontakt med världen.
Den internationella avdelningen är projektfinansierad med Sida som huvudsaklig finansiär.
Medieinstitutet Fojo är en del av Linnéuniversitetet. I den svenska delen jobbar Fojo med vidareutbildning av journalister och medieutveckling/demokratiutveckling.
Arbetets innehåll
•
Konterar och distribuerar leverantörsfakturor i Agresso för Fojo International
•
Du ansvarar för kodning av fakturor enligt LNU's och Fojos regelverk
•
Du arbetar med löpande projektredovisning och ekonomiadministration i ett antal projekt inom Fojos internationella verksamhet i nära samarbete med övriga ekonomer
•
Du arbetar tillsammans med projektledare och projektsamordnare på den internationella avdelningen
•
Du arbetar med ekonomisk uppföljning, ekonomisk rapportering och extern revision av enskilda projekt
•
Hanterar information till/från Agresso projektmodul, beställer kostnadsbärare, bifogar avtal m m
•
Du har nära kontakt med ekonomer hos våra partners
•
Du bokför löpande i vårt ekonomisystem Agresso
•
Du bokför handkassor och reseräkningar från avdelningens medarbetare
•
Du hanterar utbetalningar till samarbetspartners
Publiceringsdatum2017-06-21Kvalifikationer•
Du har gymnasieexamen med fördjupning inom företagsekonomi eller likvärdig arbetsmarknadserfarenhet
•
Du har mycket goda kunskaper i Excel.
•
Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du är lyhörd och har god samarbetsförmåga.
•
Du har lätt för att kommunicera med både kollegor och externa kontakter.
•
Du skriver och talar svenska och engelska väl. Ryska, men även andra språk är meriterande.
•
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, liksom ett intresse för att arbeta med bistånd.
Anställningen är heltid tillsvidare med tillträde 1 september. Vi tillämpar provanställning.
Upplysningar om anställningen lämnas av:
Controller Katarina Zwinkels, 0480-44 64 01
Verksamhetschef Kersti Forsberg, 0480-44 64 13
Fackliga ombud nås genom universitetets växel: 0480-44 64 00.
Facklig kontakt för OFR på Fojo är Antonio Barberini, 0480-44 64 22. Kontakt för Saco är Jan Andersson 0470-70 82 25
Senaste ansökningsdag: 21 augusti, men urval görs löpande. Ange D nr 2017/3744-2.2.1
Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinnéuniversitetet
AdressLinnéuniversitetet
39182
39182 Kalmar
Kontorsadress39182
Jobbnummer 3569008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.