Ekonomiassistent till flexibelt företag i Kista
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en erfaren ekonomiassistent och trygg inom leverantörsreskontra? Trivs du i att få jobba självständigt men samtidigt ha ett härligt gäng kollegor omkring dig? Då kan det här vara tjänsten för dig!
SJR söker för kunds räkning en ansvarstagande och prestigelös ekonomiassistent till leverantörsreskontra. Kunden sitter i Kista och du välkomnas till ett glatt och härligt gäng på 7 personer. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 3 månader men kan bli längre.
Tjänstebeskrivning; I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med 6 olika bolag:
• Leverantörsreskontra
• Registrering av leverantörsfakturor och leverantörer
• Leverantör utbetalningar och kundinbetalningar
• Granskningar av fakturor
• Internfakturering
• Kontoavstämningar
• Månadsbokslut
Det ställer stora krav på att du är kommunikativ och kan föra arbetet framåt. Kunden har många kollegor som är engelsktalande så där av ställs det krav på att du har en förståelse för detta. För rätt person finns möjlighet att utvecklas i rollen och få utökade arbetsuppgifter.
Lämplig bakgrund;
Vi söker dig med en gymnasial ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av liknande uppgifter på en ekonomiavdelning. Har du tidigare jobbat i IFS är det en merit men inget krav. Du kommunicerar väl på svenska som engelska i både tal och skrift.
Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har ett härligt driv och får saker gjorda. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Du sprider positiv energi omkring dig och är prestigelös.
Viktig information; Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som minst 3 månader med möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kund. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anette Skantz, 076-647 16 66.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2018-09-14Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Skantz
anette.skantz@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4349041
Observera att sista ansökningsdag har passerat.