Ekonomiassistent till finansbolag
Exceed Capital Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Exceed Capital Sverige AB i Göteborg,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Exceed arbetar med professionell rådgivning och förvaltning riktat mot privatpersoner, företag och institutioner. Efter 2014 års samgående mellan Exceed, SGP och Oak Capital har bolaget vuxit och är idag ett 100 - tal anställda. Exceed har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uppsala och Västerås.
Gillar du att arbeta med redovisning och kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter? Exceed Capital befinner sig i en tillväxtfas och behöver utöka ekonomiavdelningen med en ekonomiassistent.
Publiceringsdatum2016-01-26Dina arbetsuppgifterExceed Capital söker nu en driven ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning i centrala Göteborg. Tjänsten kommer i huvudsak omfatta löpande redovisning, såsom hantering av leverantörsfakturor, periodiseringar samt kontoavstämningar. Du ansluter till en engagerad och positiv arbetsgrupp där du kommer ha ett nära sammarbete med Redovisningsansvarig och Ekonomichef samt assistetera med det vardagliga på ekonomiavdelningen.
I rollen som Ekonomiassistent hanterar du redovisning och rapportering av intäkter och kostnader och hanterar huvudsakligen:
• Löpande redovisning
• Arbete med leverantörsreskontra
• Vara behjälplig i bokslutsarbetet
• Periodiseringar, månadsavstämningar och avstämning av balanskonton
• Supportera Redovisningsansvarig som Ekonomichef med förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
Vem är du?
• Minst 1-2 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter
• Relevant utbildning (KY, kandidat eller motsvarande examen)
• Driven och resultatorienterad personlighet
• Detaljorienterad
Du har erfarenhet från arbete på ekonomi- eller redovisningsavdelning. Det är viktigt att du har grundläggande redovisningskunskaper och förståelse för redovisning bestående av löpande bokföring, leverantörsreskontra, periodiseringar och avstämningar.
Vi söker en person med förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Du har lätt för att lära dig och slutför dina uppgifter med stort engagemang. Då tjänsten är administrativ behöver du ha en förmåga att arbeta strukturerat och tålmodigt. Därtill behöver du som person vara noggrann, ha gott sifferminne och vara ansvarsfull inför tilldelade arbetsuppgifter. Du gillar att arbeta i team och uppfattas som flexibel och nyfiken.
Tjänsten tillsätts snarast möjligt, intervjuer kommer ske löpande så skicka din ansökan redan idag.
Eventuella frågor skickas till
rekrytering@exceed.seAlla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Ansök via formuläret nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Larsson, HR 0700924855
Marcus Råsberg, CFO 0737470850
FöretagExceed Capital Sverige AB
AdressExceed Capital Sverige AB
Kungsgatan 55
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 55 11122 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2634866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.