Ekonomiassistent till Faiveley
Faiveley Transport Nordic AB / Redovisningsekonomjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Faiveley Transport Nordic AB i Landskrona,
Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Faiveley är en global aktör inom järnvägsmarknaden och erbjuder kunder inom tågbranschen ett brett produktsortiment inom luftkonditionering, dörrsystem, elektromekanik, elektronik, bromssystem och koppel med efterföljande komplett underhållsservice under produkternas livscykel. Företaget har ca 6500 anställda i 25 länder och en omsättning på 1 miljard euro. Vår styrka ligger i att erbjuda och leverera ett komplett utbud av standard- och kundanpassade lösningar baserade på mångårig erfarenhet av världsledande forskning & utveckling och egen produktion. Huvudkontoret finns i Paris, Frankrike, med dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Australien.
Faiveley Transport Nordic AB i Landskrona tillverkar, utvecklar och marknadsför blockbromsar och bromsregulatorer samt utför service, underhåll och uppgradering/ombyggnad av kompletta bromssystem, koppel, dörrsystem, luftkonditionering samt elektronik för ett brett spektrum av tåg, lok, vagnar, tunnelbanevagnar och spårvagnar inom Norden. Vi är idag 160 anställda och har en omsättning på ca 320 MSEK
Vi söker en ekonomiassistent som kan växa i rollen
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra erbjuds du att arbeta med främst med fakturascanning och arbete i Movex. Vi söker dig som är i början av din karriär och vill utvecklas inom redovisning. Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra. Meriterande är även om du har en akademisk utbildning inom redovisning eller ekonomi, detta är dock inget krav. Utöver detta behärskar du svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har stor vana att arbeta i Microsoft Office, främst i Excel. Har du även kunskaper i Movex och Opto är detta mycket meriterande.
Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi på ett etablerat företag där det händer mycket. På sikt kan du få ett ökat ansvar och få möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter.
I arbetsuppgifterna ingår bl a:
• Hantering av leverantörsreskontra via fakturascanning (Opto)
• Interna mellanhavanden, rapportering i koncernrapporteringssystem (HFM) avseende balansposter.
• Matchning av betalningar i Movex
Vi söker dig som har:
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Kunskap/erfarenhet av redovisning
• Kunskap/erfarenhet av Movex
• Kunskap/erfarenhet av fakturascanning
• Ekonomisk utbildning, lägst på gymnasienivå
Personlighet
• Du har lätt för att samarbeta och är duktig på att slutföra
• Du är lyhörd och tillmötesgående
• Du är noggrann och pålitlig
• Du är initiativrik och självgående med ett mål- och resultatfokus
• Du är strukturerad
Du kommer till en internationell organisation där du både får agera självständigt och arbeta i ett team inom ett expansivt företag som ligger i framkant i sin bransch.
Tjänsten är på heltid och inleds med en provanställning.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev till
HR.Lkr@faiveleytransport.com senast 6 april.
Om du önskar ytterligare information om tjänsten, kontakta vår ekonomichef Magnus Borglin
magnus.borglin@faveleitransport.comPubliceringsdatum2015-03-23Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning med provanställning
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-06
Ansökan kan skickas till e-postadress:
HR.Lkr@faiveleytransport.comKontaktMagnus Borglin
magnus.borglin@faveleitransport.comFöretagFaiveley Transport Nordic AB
AdressFaiveley Transport Nordic AB
Box 515
26124 LANDSKRONA
KontorsadressAndra Tvärgatan 41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0418-54400
Faxnummer: 0418-54492
Jobbnummer 2217156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.