Ekonomiassistent till expanderande bolag i centrala Göteborg

Poolia Ekonomi / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2013-07-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till expanderande bolag i centrala Göteborg" (publicerad 2013-08-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi i Göteborg, Mölndal, Partille, Stenungsund, Ale eller i hela Sverige

Poolia Ekonomi

Presentation
Drivs du av att arbeta med och utveckla kund- och leverantörsreskontra? Trivs du i en miljö som präglas av snabb tillväxt och föränderlighet där du har möjlighet att påverka utvecklingen? Känner du igen dig i ovanstående rekommenderar vi dig att fortsätta läsa.

Du kommer till en ekonomiavdelning där det händer mycket. Vi söker dig som är lika duktig på att förvalta som att utveckla och förbättra processer och rutiner. Vi söker dig som är en social och utåtriktad person som trivs med att ha många interna och externa internationella kontakter.

Uppdraget är på heltid på 6 månader med goda möjligheter till förlängning eller fast anställning.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2013-07-10

Dina arbetsuppgifter
Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som ingår i kund- och leverantörsreskontrahantering hos vår kund;

• Registrering av lev.fakturor i DocBox och Visma
• Ankomstregistrering
• Leverantörsreskontran
• Leta upp förfallna fakturor i tid
• Leta upp ej bokade fakturor i tid till månadsboksluten
• Svara på alla frågor om leverantörsfakturor och betalningar (inklusive balanser)
• Göra svenska leverantörsbetalningar
• Boka alla leverantörsbetalningar, förskott, växlingar osv
• Göra samtliga bankavstämningar
• Agentreskontran
• Sortera in bokade leverantörsfakturor
• Boka intercompany konton

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har relevant utbildning med minst ett par års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra.

Vi lägger stor vikt vid ett nyfiket, kreativt och problemlösande tankesätt. För att lyckas i rollen är det viktigt att vara serviceinriktad, kommunikativ och trivas med att arbeta både självständigt och i grupp. Du ska tycka det är roligt att arbeta i en föränderlig miljö och vilja ta ett stort ansvar. Vidare är du som person strukturerad och har en god prioriteringsförmåga samt kan hålla deadlines.

Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Förmåner
Som "hyr-först"-anställd hos Poolia får du under en i förväg bestämd period ta del av alla förmåner som Poolias konsulter får ta del av. Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden.

Efter den i förväg bestämda perioden, och om både uppdragsgivaren och du som kandidat är nöjda, övergår anställning till uppdragsgivaren och du tar därmed del av uppdragsgivarens förmåner.

Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

2012 har Poolia för femte året i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare enligt Universums undersökning.

Poolia presenterar "Tidernas rekrytering". Besök tidernasrekrytering.se.

Företagets hemsida
www.vitrolife.com

Sluttext
Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför redan idag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-07-22
Ange följande referens när du ansöker: 35971
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Poolia Ekonomi

Adress
Poolia Ekonomi

Jobbnummer
1604210

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi: