Ekonomiassistent till ett långt konsultuppdrag i Tumba
Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent för ett konsultuppdrag på drygt ett år med start 1a mars 2015. Vår kund är ett stort industriföretag beläget i Tumba.
Publiceringsdatum2015-02-13Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantörsreskontra och tillhöra en leverantörsreskontragrupp om 5 personer. I arbetsuppgifterna ingår allt ifrån scanning, registrering och kontering av fakturor, matchning av fakturor mot inköpsorder samt att säkerställa attestering så att fakturorna betalas i tid. Då bolaget har många utländska leverantörsfakturor är det viktigt att du kan engelska. Visst avstämningsarbete kan ingå.
Bolaget står inför ett byte av affärssystem vilket innebär nya processer, rutiner och arbetssätt där även leverantörsreskontragruppen kommer att vara involverad.
Vem är du?
Vi ser helst att du är utbildad ekonom samt har flerårig erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel och har vana vid att arbeta i större affärssystem. Du behärskar svenska och engelska väl.
Som person är du serviceminded, flexibel, noggrann, ansvarsfull och prestigelös. Du tycker om att skapa och upprätthålla kontakter till personer runt om i organisationen och att bidra till ett gott arbetsklimat. Du är en "lagspelare" och har även förmåga att arbeta självständigt och kunna fatta egna beslut.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar för ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, redovisningschefer, ekonomichefer, controllers mm. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag.
Vi kan erbjuda dig:
• Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansök länken nedan. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Jeanette Hagen telefon 08-736 28 57.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Rocafort Svensson
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2167213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.