Ekonomiassistent till ett internationellt IT-företag

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2012-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till ett internationellt IT-företag" (publicerad 2012-04-23) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker nu en ekonomiassistent till en av våra kunder i Kista. Vår kund är en ledande obunden leverantör av It-infrastruktur. Företaget har ca 1 700 medarbetare på 30 orter och en omsättning på över 6 000 MSEK. Koncernen är Nordens största och Europas tredje största leverantör av It-infrastrukturprodukter och tjänster.

Tjänsten

Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur med många formella och informella aktiviteter, med bra utvecklingsmöjligheter samt ett företag i medvind. Företaget tillhandahåller de verktyg och möjligheter som du behöver för att utveckla dig själv och verksamheten - du bidrar med viljan och drivkraft. Det råder högt i tak och verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. Du kommer att arbeta på leverantörsreskontraavdelningen och ingå i ett härligt team på 6 personer.

 Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos vår kund arbetar du i en bred roll med följande uppgifter: 

• Kontering och registrering av omkostnadsfakturor
• Kontakter med  leverantörer
• Arbeta med inköpsfakturor
• Avstämningar av koncerninterna transaktioner
• Övriga leverantörsreskontrauppgifter

Publiceringsdatum
2012-01-26

Kvalifikationer
• Gymnasieekonom
• Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Erafrenhet från Baltzar/Palette är meriterande  

Som person trivs du med att arbeta i ett team och du är utåtriktad, glad och positiv. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är noggrann, ansvarstagande och trivs med att ta egna initiativ i ditt arbete.

Arbetstider och omfattning
Heltid. En ambulerande anställning som konsult med det här som ett första upppdrag. Det här uppdraget är på minst 3 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Start omgående.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Eriksson, 08-586 22 725

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
1139588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: