Ekonomiassistent till Elof Hansson Holding
Inhouse AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Göteborg,
Alingsås,
Borås,
Varberg,
Vänersborg eller i
hela Sverige Är du den vi söker
Är du en erfaren ekonomiassistent som vill arbeta i en internationell miljö? Är du van att hantera stora ekonomiska flöden med hög servicekänsla? Vill du arbeta i ett härligt team i en organisation som arbetar som ett "shared servicecenter" och stöttar flera av koncernens enheter? Då kan rollen som ekonomiassistent vara rätt för dig!Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en del av företagets centrala ekonomifunktion. Funktionen levererar ekonomitjänster till flera av koncernens svenska enheter.
Du kommer att arbeta i ett team av flera ekonomiassistenter där samarbete är viktigt och arbetsuppgifterna roteras mellan kollegorna.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Utbetalningar
Redovisning av in-och utbetalningar
Avstämning av balanskonton
Avstämningar och utredningar kopplade till kalkyler
Bistå vid upprättande av månads- och årsbokslut samt årsredovisningar och inkomstdeklarationer
Bistå i utveckling av redovisnings- samt bokslutsprocesser och system
Eventuellt andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
Publiceringsdatum2023-05-09ProfilFör att passa in i rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet i en bred ekonomifunktion och meriterande är erfarenhet från stora ekonomiska flöden och volymer. Du har erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, bokföring samt avstämningar.
Du har goda kunskaper i Microsoft Office och meriterande är erfarenhet av Microsoft Dynamics (Navision) och Pricka Konto. Vi ser att du har en relevant utbildning inom ekonomi. Du hanterar både svenska och engelska i tal och skrift meriterande är kunskap i spanska eller franska.
Då rollen innebär mycket kontakter i organisationen är det viktigt att du är kommunikativ, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du är trygg i dig själv och du trivs med att arbeta i en grupp där alla hjälps åt. Du tycker om att både dela med dig av dina kunskaper och att lära dig av andra. Du trivs med och hanterar att tidvis arbeta i ett högt tempo och är van att prioritera. Övriga egenskaper som är viktiga i rollen är att du är strukturerad och noggrann.
Övrig informationTjänsten är tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du är placerad på Elof Hanssons kontor på Första Långgatan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Fritzon,
karin.fritzon@inhouse.seOm företagetElof Hansson Group grundades år 1897 och består idag av 3 affärsområden; Elof Hansson Trade, Elof Hansson International och Elof Hansson Properties. Elof Hansson Group har 200 anställda och 17 globala kontor. Vår vision är "Always provide business partners with added and sustainable values". Vår framgång på marknaden bygger inte på några hemligheter - vi är ett företag som är stolta över att hitta vägarna från bra till bäst i allt vi gör. Det bygger på kompetens, erfarenhet och seriositet.
Läs gärna mer om oss på
www.elofhansson.com. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Inhouse AB (org.nr 556545-0458)
Arbetsplats Elof Hansson Holding AB
Kontakt Karin Fritzon
karin.fritzon@inhouse.se Jobbnummer 7751976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.