Ekonomiassistent till Ekonomiavdelningen Mölndals stad, vikariat
Mölndals stad, Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Ekonomiavdelningen i Mölndal Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Ekonomiavdelningen tillhör stadsledningsförvaltningen och är stadens centrala ekonomifunktion. Uppgifterna präglas av ledning, samordning och utvecklingsfrågor med inriktning mot stadens gemensamma ekonomiadministrativa rutiner samt processer för ekonomisk planering och uppföljning. Vi sköter också stadens centrala ekonomiadministration i form av löpande redovisning, förvaltning av ekonomiadministrativa system, koncernredovisning samt budget och årsredovisning. Staden använder ekonomisystemet Agresso, beställningssystemet Proceedo samt Hypergene för verksamhetsuppföljning.
Mer information finner du på vår hemsida,
www.molndal.sePubliceringsdatum2016-05-17ArbetsuppgifterVi söker en ekonomiassistent till stadens centrala ekonomiavdelning.
Merparten av tjänsten inriktas på scanning och hantering av leverantörsfakturor, medan en mindre del består av hantering av kundfakturor och inbetalningar.
Tjänsten är en visstidsanställning till första september 2016, men kan komma att förlängas till ett föräldravikariat i ett år. Efter förlängningen inriktas tjänsten framförallt på hantering av leverantörsfakturor.
KvalifikationerVi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Du har erfarenhet och är van användare av ekonomiadministrativa system. Arbetet ställer krav på noggrannhet, siffersinne och förmåga att vara strukturerad. Uppgifterna är serviceinriktade och det krävs en god samarbetsförmåga samt ett hjälpsamt och positivt förhållningssätt. Det är också viktigt att du kan trivas med rutinartade arbetsuppgifter samtidigt som du har förmåga att hantera perioder med högre tempo.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-08-31 Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Möjlighet till förlängning ca 1 år from 1 september.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-30
Ange följande referens när du ansöker: A574991
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Lundin Berg, Enhetschef system o stöd 031-315 12 82
Facklig kontaktJosefin Cederberg, Vision 031-315 17 29
josefin.cederberg@molndal.seFöretagMölndals stad, Ekonomiavdelningen
AdressMölndals stad, Ekonomiavdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
Jobbnummer 2849206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.