Ekonomiassistent till ekonomiavdelningen

Kumla kommun / Ekonomiassistentjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kumla kommun i Kumla

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.




Publiceringsdatum
2018-06-26

Arbetsuppgifter
Kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning är kommunens centrala organ för ekonomiadministration. På avdelningen finns det 15 anställda som bland annat ansvarar för ekonomisk planering och uppföljning, upphandling, kravverksamhet samt redovisning och bokslut. Organisatoriskt är ekonomiavdelningen indelad i två team; Redovisning och ekonomistöd. Du kommer att arbeta i redovisningsteamet tillsammans med sex andra medarbetare.

Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent med ansvar för kommunens kundreskontra. I uppdraget ingår det att bistå nämnderna med kvalificerat ekonomiadministrativt stöd.

Arbetsuppgifterna inkluderar även bland annat:

• Löpande bokföring och kontoavstämningar
• Fakturering
• Inläsning av inbetalningsfiler
• Kravverksamhet (kommunen har avtal med externt inkassoföretag)
• Kundkontakter
• Beställningar och kontering av leverantörsfakturor för kommunens IT-avdelning




Kvalifikationer
Som person är du noggrann och strukturerad, gillar att arbeta i ett högt tempo samt tar ansvar för att ditt arbete drivs framåt. Du är ambitiös och lösningsorienterad. Din roll kommer att innebära en daglig kontakt med kunder och kollegor på ekonomiavdelningen och övriga förvaltningar. Du förväntas vara såväl serviceorienterad som flexibel och tillmötesgående. Vidare tror vi att du är en person som trivs med ett stort eget ansvar som arbetar obehindrat i såväl grupp som självständigt.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av ett centralt ekonomiadministrativt arbete på en ekonomiavdelning, gärna med fokus på kundreskontran. Du har någon form av ekonomisk utbildning motsvarande minst gymnasieekonom.

Erfarenhet av ekonomisystemet UBW (Agresso) är meriterande.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-10
Ange följande referens när du ansöker: KLF 6/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Hultgren johan.hultgren@kumla.se 0705589984
Ewa Rodenfeldt ewa.rodenfelt@kumla.se 0705583855

Företag
Kumla kommun

Adress
Kumla kommun
Stadshuset, Torget 1
69280 Kumla

Kontorsadress
Stadshuset, Torget 1 69280 Kumla

Jobbnummer
4222526

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kumla kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kumla kommun: